Tetracyklin behandling

brevkassespørgsmål

Tetracyklin behandling

brevkassespørgsmål af
Anna
18 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Hej alle❤️
jeg er en 18-årig pige som har døjet med akne siden 13-års alderen. Jeg er nu starten på tetracyklin pg har været på det i et par dage - jeg er godt klar over det ikke er særligt længe, men jeg ku så godt tænke mig at vide, om det er normalt at man får flere bumser i denne periode. Jeg har en teori om, at det er fordi min hud "renser ud", da jeg her på det seneste godt har kunne mærke, at jeg har haft mange urenheder indenunder huden.

Er der nogen som har erfaring med kuren eller bare akne generelt?
tusind tak på forhånd!

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå du har fået forværring af din akne efter du er begyndt på tetracyklin og ønsker at vide om det er normalt.

Jeg synes ikke, at der plejer at være forværring efter opstart af tetracyklin, men jeg har ikke meget erfaring med denne behandling, så kan ikke sige det med fuldstændig sikkerhed. Men uanset hvad så skal du nok have lidt mere tålmodighed og så vil jeg bestemt forvente at det bliver bedre.

Hvis det ikke bliver bedre indenfor et par uger synes jeg du skal tage kontakt til den læge der har udskrevet medicinen til dig.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål