testosteron

brevkassespørgsmål

testosteron

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Jeg er født med 1 testikel, så vil bare vide om min manglende testikel og derved testosteron vil hæmme mine eventuelle trænings-resultater, altså fx vil det tage mig længere tid at styrke mine muskler end normale drenge?

Svar:

Hej,

sådremt den testikel, som du har, er helt normal, så kan den uden problemer producere de sædceller og det hormon, som er nødvendigt.  Det burde derfor ikke påvirke dine resultater med træningen.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål