Test for sygdomme
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej cyberhus
Har længe gået og tænkt på at jeg godt kunne tænke mig at blive testet for om jeg har nogle sexsygdomme. Har ikke nogle symptomer og er ikke seksuelt aktiv så ved ikke om det er muligt? Jeg tænker bare det er bedre at finde ud af inden man er sammen med nogen. Vil det være mugligt for mig at blive testet og hvis ja hvordan gør jeg det så?

Svar:
Hej Anonym
Det er rigtig godt at være forsigtig og opmærksom på kønssygdomme. Jeg tænker dog ikke du har nogen grund til bekymring.
Hvis du slet ikke er, og ikke har været, seksuel aktiv så er der ingen risiko for at du er blevet smittet med en kønssygdom.
Jeg synes du skal kontakte din læge, og få en snak om din bekymring, men også en snak om hvordan du bedst beskytter dig mod kønssygdomme, når du på et tidspunkt bliver seksuel aktiv.
Mange hilsner Julie