termometer

brevkassespørgsmål

termometer

brevkassespørgsmål af
lisa
12 år
Oprettet 3 år 3 uger siden

hej jeg hedder lisa min mor hun tager min tempratur i numsen og jeg syntes ikke hun gør det rigtigt og det gør sygt ondt og når jeg skal have en stikpille er min mor lidt voldlig syntes jeg PLEES SVAR

Svar:

Hej Lisa

Det er ikke rart hvis det gør ondt at få taget temperaturen og få medicin, så jeg kan godt forstå hvis du er ked af den måde din mor gør det på.

Der findes andre måder at måle temperaturen, men måske har din mor fået besked fra lægen, på at den skal måles i endetarmen, fordi det er det mest præcise?

Du skriver ikke hvad det er for nogle piller, eller hvorfor du får dem, men måske kunne der også være andre muligheder, end piller end stikpiller? Altså piller der skal sluges i stedet?  Det ved din læge meget mere om, så der synes jeg dig og din mor, skal prøve at snakke med jeres læge om.

Der er også den mulighed at du selv måler din temperatur og selv tager stikpillerne. Det kan ofte være lettere at gøre det selv, da man sekv kan mærke hvordan det gøres uden at det gør ondt, for det behøver det altså ikke at gøre.

Jeg tænker at du har en alder, hvor du sagtens kan gøre begge dele selv, og forestiller mig også, at du nok har behov for, måske at være mere privat omkring din krop? Det vil i hvert fald være helt forståeligt, hvis du ikke har lyst til at din mor skal hjælpe med at måle din temperatur på den måde, fordi det godt kan føles lidt grænseoverskridende.

Så jeg synes du skal prøve at fortælle din mor at du måske kan prøve at klare begge dele selv. Og så synes jeg også du skal spørge dig læge om der ikke kunne være andre muligheder end at måle temperaturen i endetarmen og benytte stikpiller.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål