tegne male?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg tegner og maler godt, rigtigt godt efter nogens mening, men kan jeg bruge det til noget ?
der er mange af min venner/ veninder der synes at jeg skal stå på gaden og tegne mennesker mod penge.. men jeg tør ikke rigtigt, synes det er lidt grænseoverskridende..
Og kan jeg godt bruge min Kunstneriske evne til at gør godt med?
kan du hjælpe mig ?

Svar:
Kære du.
Du skal blive ved med at tegne og male! Du skal lave de billeder, du har mest lyst til at arbejde med. På den måde bevarer du dit eget billedsprog!
Jeg tror, der bliver brug for nogen der er gode til at tegne og male. Hvis du vælger en uddannelse indenfor kunst, design eller arkitektur vil du lære håndværket. Derved får du flere muligheder i forhold til at kunne lave opgaver for andre.
Du behøver ikke stå på gaden for at tegne mennesker. Der er mange steder f.eks. på nettet, du kan lave en profil og lægge nogle af dine tegninger ind. Her kan du også skrive hvilke billeder du har lyst til at lave for andre, f.eks. portrætter.
Jeg håber, mit svar kan hjælpe dig lidt på vej. Du er velkommen til
at skrive igen.
Kærlig hilsen Lise.