At tegne
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg er en pige på 15, som altid har tegnet lige siden jeg kunne holde om en blyant. Inden for de seneste to år har jeg dog ikke tegnet så meget... Der kan godt gå måneder imellem, at jeg tegner. Men af en eller anden grund tegner jeg alligevel ret godt og de lange pauser forringer tilsyneladende ikke mine evner. Men nu vil jeg gerne gøre noget seriøst ved at tegne! Jeg vil gerne forbedre mig! Hidtil har jeg aldrig rigtig lært nogle specielle tegneteknikker (udover til noget manga da jeg var 12, men jeg er kommet over den fase, hvor jeg synes det er sjovt at tegne manga). Har du nogle gode råd til, hvad man kan tegne for at få lidt variation og øvelse? Normalt tegner jeg kun mennesker, både helfigurer og ansigter. Jeg mener, at man kan få nogle specielle blyanter, som er gode at tegne med. De skulle vidst være forskellige angående nuancen, hvor hårde de er eller noget i den stil... Et eller andet! Ved du noget om det, hvor man kan få dem og om de virker godt? Og så kunne jeg godt tænke mig om du kunne anbefale en god tegnebog hvor man kan få nogle forskellige tegneteknikker, gerne til hvordan man bl.a. lægger skygger "korrekt"? :)

Svar:
Hej
Tak for dit spørgsmål. Det er så fedt, du har mod på at blive bedre til at tegne. Når du tegner så meget, er det sikkert fordi det er vigtigt for dig. Og det er meget normalt at der er lange pauser. Pauser er der, hvor man fylder øjet med nye indtryk.
Det du spørger om, har jeg allerede svaret på i brevkassen. Hvis du ser her (tegne). Her kan du finde en mange tips til at komme igang med tegning.
Hvis du gerne vil have jeg ser på dine tegninger og giver dig tips til dem, kan du lægge dem ind i Tegn Selv. Så skal jeg nok guide dig videre.
Held og lykke med din tegning.
Mange hilsner fra Lise.