ægte kærlighed
brevkassespørgsmål af
ulykkelig forelskede pige
18 år
hej jeg har det problem at jeg for ikke så længe siden havde en kæreste som jeg virkelig holdte af, hver gang vi kyssede var der bare den der gnist om det så kun var kort, jeg elskede at være tæt på ham, jeg har aldrig følt mig så tryk, og det var så varmt, men på en anden måde varmt end at være i nærheden af andre, meget bedre. Jeg kiggede altid på ham og tænkte "damn han er min jeg kan ikke tro det" og han gjorde mig lykkelig, det har jeg aldrig været, men så en dag skrev han at han havde kysset med sin eks da han var fuld, og skal forståes ret han har mange dianoser og problemer specielt når han drikker han kan ikke tåle det, og vi slog op, det er et godt stykke tid siden og alt minder mig om ham bare alt, når jeg prøver at date andre skubber jeg dem væk, for de er bare ikke ham, jeg savner ham hele tiden og bare at se et billed af ham giver mig varme i hele kroppen, jeg har aldrig haft det sådan før, jeg kan ikke klare tanken om ham sammen med en anden, men jeg ved at han ikke er god for mig, jeg ved at han ville være mig utro igen hvis man kom sammen igen, men.. jeg har det som om at jeg ikke anede hvad at "elske" betød før jeg mødte ham. jeg er ligeglad med hans dianoser, jeg er ligeglad med at han ikke er perfekt, jeg elsker selv hans fejl og jeg kan bare ikke give slip på ham, jeg kan ikke, det er som om at jeg er bundet til ham, jeg har det som om at jeg ikke kan leve uden ham, og synes kun en fyr er tiltrækkende hvis de minder om ham. Jeg har det som om jeg aldrig kommer til at være lykkelig igen og vil kun have ham, er det noget jeg kommer over, eller lyder det mere som den eneste ene? kan heller ikke være sur på ham, jeg har prøvet jeg kan ikke. Burde jeg prøve at komme over det (som jeg ellers har prøvet) eller hvad skal jeg gøre, jeg vil bare have ham og kun ham. Jeg elsker ham, men han siger at han ikke er parat til et forhold lige nu, og jeg kan bare ikke vente, men burde jeg vente alligevel? vil bare ikke håbe på noget der måske ikke sker med en ret stor sansynlighed, det er som om at hans navn er brændt fast i mit hjerte, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre :-(
Hilsen den ulykkelig forelskede pige

Svar:
Hej med dig,
Jeg kan godt forstå, at du er frustreret og ked af det. Det er aldrig sjovt, at være ulykkelig forelsket, og lige som du oplever, føler man sig ofte meget fortabt, alene og ked af det. Det kan være svært at se sig selv ud af sorgen igen.
Du skriver, at du var kærester med ham her fyren du er forelsket i for ikke så længe siden, men at I nu er gået fra hinanden, fordi han var dig utro. Du skriver også, at han ikke er klar til et forhold lige nu. Jeg synes, det er en meget moden udmelding han kommer med, for når han er dig utro, og kan mærke, at det er fordi han ikke er klar til at binde sig, så er det rigtig fint, at han melder ud og fortæller dig, hvordan han har det.
Selvom det måske ikke er det svar du håber på, så tror jeg, at det vil være det bedste for dig, at fortsætte med at forsøge at komme videre. Ting tager tid, og især hvis man har fået sit hjerte knust, kan det godt tage lang tid, før man er glad igen. I starten går det typisk meget op og ned, men på et tidspunkt vil du føle, at du så småt begynder at være glad længere tid af gangen. Hvor længe processen varer er svært at sige, for nogle går der et par måneder og for andre kan der måske gå et år, før man føler, at man helt er sig selv igen. Det vigtigste er, at man forsøger at holde sig selv i gang, er sammen med sine venner og veninder og gør ting, som gør, at man ikke sidder derhjemme og er trist og ked af hele situationen, og hvor man tænker over hvor meget man savner ham. Når han ikke er klar til at have en kæreste, og du skriver, at han sikkert vil være dig utro igen, så vil det, at være i et forhold med ham, jo ikke lette på dit hjerte andet end når I er sammen. Når han går ud, vil du konstant være bange for, at han er dig utro, og jeg tror faktisk, at det vil være endnu mere smertefuldt for dig. En ting er at være ulykkelig forelsket, noget andet er at være i et forhold, hvor man konstant føler sig utryg og bærer rundt på en sorg over, at man ikke får den tryghed og stabilitet man søger.
Pas godt på dig selv, og sørg for at gøre nogle ting, som gør dig glad, og hold lidt afstand til din ekskæreste, selvom det kan være svært. At se ham hele tiden, vil kun trække processen længere ud! :-)
Mange hilsner
Christina.