xpapfar

brevkassespørgsmål

xpapfar

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hej jeg er en pige på 15 år, og min mor har været gift 2 gange. da hun giftede sig for anden gang var med en alkoholiker.. nu er de så blevet skilt. og min mor fandt førest ud af at han var alkoholiker da det var de blev skilt.. mine søskene og jeg har prøvet at sige til hende mange gange at han drak i bilen og altid drak der hjemme.. nu er de så blevet skilt og min mor er blevet røv fattig pga ham.. jeg sagde mange gange til hende at han drak men hun troede ikke på mig.. men det jeg ikke forstår er hvorfor han sagde nej til at have os som familie?

Svar:

Hej med dig

Nogle gange er det helt uforståeligt, hvorfor voksne gør, som de gør. Og jeg kan godt forstå, at du undrer dig. Det er rigtig godt, at du har skrevet her til brevkassen, så vi kan forsøge, at hjælpe dig.

Du spørger, hvorfor din tidligere papfar ikke vil være en del af jeres familie. Først og fremmest vil jeg sige, at det har noget med dig eller dine søskende at gøre. Det er din tidligere papfar og din mor, som har besluttet sig for at blive skilt. Du skal jo huske, at han egentlig har sagt ja til at være en del af jeres familie, da han giftede sig med din mor. Han ville gerne være papfar for dig og dine søskende, for ellers ville han ikke have giftet sig med din mor.

I de fleste tilfælde, når voksne bliver skilt, er det fordi, de har nogle problemer i deres ægteskab, som ikke kan løses. Jeg kan ikke fortælle dig, hvorfor din mor og papfar blev skilt, men jeg synes, du skal prøve at snakke med din mor om det. Hvis du ikke fortæller hende, at du ikke kan forstå, hvorfor han ikke ville være i jeres familie mere, ved hun jo ikke, at det er noget, du undrer dig over. Du kan sige til hende, at det går dig meget på, at du ikke ved, hvad der gik galt mellem hende og din papfar. Jeg tror, det er vigtigt, at du får snakket med din mor om det, så du kan få svar på dine spørgsmål.

Du skriver, at din papfar var alkoholiker og at dig og dine søskende sagde det til din mor. Det er rigtig godt, at I sagde det til hende. Også selvom hun ikke troede på jer. Det er altid vigtigt, at man siger det, når man opdager sådan noget.

Jeg håber, du finder svar på dine spørgsmål.

Venlig hilsen Jane