Virkelig forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære brevkasse. Kort skrevet, så er jeg forelsket. Jeg er forelsket i en pige fra min klasse og vores forhold gennem de seneste år, har været som bror og søster, men det er først her for et par måneder siden, at jeg virkelig er blevet glad for hende. I klassen snakker vi næsten aldrig sammen, og jeg bliver altid genert når hun er tilstede. For to måneder siden, skrev vi utroligt meget sammen. Men efter jeg kom hjem fra ferie for et par uger siden, er vi næsten holdt op med at skrive sammen. - Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg tænker på hende HELE TIDEN. Hvad skal jeg gøre? :-(

Svar:
Hej med dig,
Hvor er det dejligt at du er forelsket :) Kærlighed er en dejlig ting, men kan også skabe frustrationer.
Jeg kan forstå at du er lidt i tvivl om hvad du skal gøre i forhold til pigen, du er forelsket i. Det kan godt være lidt svært at tage det første skridt, fordi man aldrig ved hvordan den anden person vil reagere.
Mange personer synes at det er svært at tale om følelser med andre. Så jeg kan godt forstå hvis du også synes det er svært.
Men jeg synes alligevel du skal prøve at skrive til hende og fortælle hende, at du savner at skrive sammen med hende. Det er altid en god ide at være ærlig, for det kommer man længst med. Du kan også forklare hende, hvorfor du ikke taler så meget med hende i skolen, fordi du simpelthen er for genert. Det tror jeg hun har forståelse for.
Håber det lykkes for dig og held og lykke med det.
Mange hilsner fra Lene