Vild med ham, men forvirret
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus, Jeg står i en situation, hvor jeg er lidt i tvivl omkring hvad jeg skal gøre. Jeg har i omkring 2 måneder haft lidt kørende med en dreng fra min efterskole. Hver gang jeg ser ham, bliver jeg så glad, og hans blik kan gøre min dag 1000 gange bedre. Jeg kan så godt lide ham, og vi har også haft sex (vi var dog begge berusede, og var hinandens første gang, men ingen af os fortryder at det skete). Jeg ved at jeg er vild med ham, idet det ikke er akavet imellem os, og vi har helt samme humor. Problemet er, at han ikke er typen der tager initiativ til at tage tingene et skridt videre, eller til at spørge, om vi skal være sammen. Det får mig til at overveje, om det er fordi han ikke kan lide mig, men det håber/tror jeg da. Det andet problem er, at efterskole slutter om 2 uger, og det knuser mit hjerte. Tanken om ikke at skulle se ham hver dag gør mig ked af det. Heldigvis bor vi kun 15 minutter væk fra hinanden. Mine forestillinger er dog, at vores flirt slutter når efterskole slutter, idet han jo netop ikke tager initiativ, for det er altid mig der skriver, hvilket i øvrigt gør mig bekymret om, om jeg virker for ivrig (selvom det jo er det jeg prøver at undgå - alt jeg vil, er jo bare at være sammen med ham)? Skal jeg fortælle ham, hvad jeg tænker? Spørge hvad han synes om mig? Fortælle ham at jeg ville ønske, at han tog mere initiativ? Eller noget helt andet?

Svar:
Hej med dig
Det lyder rigtig dejligt, at du har fundet en fyr, som du er glad for. Men det er ikke altid til at finde ud af det med kærligheden, og det lyder som om, det fylder meget for dig, at du ikke rigtig ved, hvor jeres forhold er på vej hjem. Det er du bestemt ikke den eneste, som ville være træt af. Der er mange, som kan skrive under på, at det kan være rart at klar besked om, hvad den anden tænker.
Kærlighed er noget, som man ikke altid kan regne ud. Og man kan ikke sige, at noget er mere rigtigt end andet, for det kommer helt an på personerne og den enkelte situation. Du skriver, at fyren, som du er vild med, ikke tager særlig meget initiativ. Her skal du vide, at det er meget forskelligt fra person til person, om man tager meget eller lidt initiativ. At han ikke tager meget initiativ, betyder ikke nødvendigvis, at han ikke er interesseret eller kan lide at bruge tid sammen med dig. Det kan man dog let komme til at tænke, så det er ikke underligt, at du spørger. Men det kan ligeså godt handle om, at han er tilbageholdende som person eller at han ikke tager initiativ, fordi det plejer at være dig, der gør det - og så er det blevet en vane. Det lyder som om, der er forskellige spørgsmål, som fylder meget for dig - og det er meget forståeligt. Måske kunne du prøve at spørge ham ligeud, sådan at du ikke misforstår ham og hans signaler. Hvis I får en snak om det, så kan du måske føle dig mere rolig og sikker på, hvor du har ham og hvad han tænker om dig. Du skal vide, at der er en risiko for, at han siger noget, som kan gøre dig ked af det - og det vil selvfølgelig ikke være særlig rart. Du kan derfor overveje, om du skal have snakket med nogle veninder, som kan støtte dig, hvis snakken bliver hårdt for dig, og som samtidig fejre det, hvis det bliver en god snak. Samtidig kan det muligvis også være rart at have dem at vende tankerne med inden snakken.
Sådan en snak kan kræve meget mod, som du måske ikke føler, at du har. Men samtidig har du skrevet herind, hvilket er super sejt - så du har allerede været ret modig. Hvis du føler, at du har brug for en snak inden, så er du altid velkommen i vores chat, hvor du kan snakke med en voksen og være anonym. Derudover er hjemmesiden girltalk et sted kun for piger, hvor du kan snakke med andre piger om dine tanker og spørge om råd. Det kan være rart at høre, hvad de andre tænker og få deres øjne på sagen.
Held og lykke med forholdet - om du tager snakken eller ikke, så håber jeg på det bedste.
Mai