Vild med en pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er vild med en pige som jeg har mødt 1 gang på ferie men hved ikke hvor Dan jeg skal spøger henne håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt at høre, at du er blevet vild med en pige. Det kan være en rigtig dejlig følelse i kroppen, fordi man kan mærke, at man bliver glad, når man tænker på hende. Det kan også være svært og forvirrende, fordi man ikke ved, hvordan man skal kontakte hende næste gang.
Derfor synes jeg, det er rigtig fint, at du skriver til os.
Du skriver, at du ikke ved, hvordan du skal spørge hende. Når du skriver på den måde, forstår jeg det som, at du ikke ved, hvordan du spørger hende, om I skal være kærester. Og det kan jeg godt forstå, du synes er svært, fordi hvordan gør man lige sådan noget...
Jeg tror det kan være en god idé at begynde med at snakke med hende om andre ting end at være kærester. Ved at snakke med hende om fx fritidsinteresser, venner og familie kan I lære hinanden lidt bedre at kende. På den måde finder du måske også ud af, om du stadig gerne vil spørge hende, og det bliver måske også lettere for dig at mærke efter, om hun har det på samme måde med dig.
Mange unge starter med at skrive til hinanden på SMS eller Facebook, inden de mødes og snakker sammen i virkeligheden. Jeg tænker, det også kan være en god måde for dig at komme i kontakt med hende. Nu hvor I kender hinanden fra en ferie, kan det måske være, at du kan spørge hende om, hvordan hun synes ferien var, om hun snart skal på ferie igen, eller hvor hun drømmer om at tage på ferie henne. Ved at få skrevet eller snakket med hende om sådan nogle ting, kan det blive lettere for dig senere at få sagt til hende, at du er vild med hende.
Jeg kan godt forstå, at du har lyst til at spørge hende, om hun vil være din kæreste hurtigst muligt. Jeg tror bare, det er vigtigt at huske, at man tit er nødt til at kende hinanden lidt bedre, før kærestespørgsmålet kan stilles.
Jeg håber, du får held med at få snakket med hende, og at du på et tidspunkt vil få en god oplevelse med at fortælle hende, at du er vild med hende.
Venligst,
Matilde