Vild med en modsætning?

brevkassespørgsmål

Vild med en modsætning?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, Jeg er lige startet på en ny skole og har det godt indtil videre. Jeg har altid været chill omkring fyre osv. siden jeg aldrig har haft tid til at date, har jeg jo ikke tjekket nogen ud. Jeg går meget op i musik og da jeg hørte der var en fyr i klassen der sang midt i timen, så blev jeg ligepludselig interreseret. Jeg begyndte at tale med ham (Som venner.) og indså vi havde meget til fælles faldt jeg pladask. Men siden jeg indså jeg var vild med ham, blev stemningen helt awkward. Hver gang han rørte ved mig, fik jeg gåsehud. Problemet er bare at jeg ikke tør at sige noget til ham og der kommer ikke længere noget fornuftigt ud når jeg er omkring ham + Vi har meget tilfælles men vi ser helt anderledes ud: Han er "Hvid" jeg er "Brun". Han er en Redhead jeg er Sortinde. Han er meget lavere end mig og smal, jeg er "Normal højde" men har mange/store former. Så jeg ved ikke om han overhovedet er tiltrukket af mig og plus han har aldrig haft en kæreste før og har ikke fb eller skype eller noget som helst, så jeg kan ikke komme i kontakt med ham over sommer! Hvad skal jeg gøre?, Jeg er næsten ved at miste håb om vi nogensin´de kunne blive til noget?!.

Svar:

Hej med dig

Dejligt du har fundet en en fyr du er glad for. Jeg kan godt forstå du kan være lidt i tvivl om hvad du skal gøre, når nu du synes at stemningen er blevet akavet mellem jer.

Først vil jeg gerne sige at det er meget normalt at stemningen mellem jer kan føles anerledes efter du er faldet for ham. Når man bare er venner, så tænker man ikke så meget over tingene. Men så snart der bliver følelser involveret, så begynder man pludselig at tænke meget mere over alt ting. F.eks. det med at du får gåsehud når han rører ved dig. Så det er helt naturligt at det hele bliver lidt mere spændt.

Du skriver at I er meget forskellige af udseende og du tænker på om han overhovdet kan være tiltrukket af dig. Til det vil jeg gerne sige, at det kan han sagtens være alligevel. Det er meget forskelligt hvad folk bliver tiltrukket af og i sidste ende handler det mest om hvordan man er, og ikke så meget om hvordan man ser ud.

Det lyder som om du er blevet rigtig forelsket i ham, så jeg kan godt forstå du gerne vil i kontakt med ham. Når nu han ikke er på Skype eller FB, så kan det måske være du kender nogen der har han nummer? Så kunne du skrive en sms til ham? Hvis du kender hans for- og efternavn, så kan du måske se om du kan finde hans adresse. Så kan du enten prøve at tage hjem til ham eller skrive et brev. Måske var det en idé? Jeg har desværre ikke så mange andre foreslag end dette. Ellers er mit foreslag, at du må vente til efter sommer og prøve at komme til at snakke mere med ham igen omme i skolen.

Jeg håber du finder en god løsning på det og holder modet oppe lidt endnu.

De bedste hilsner Sine