Vil være model
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Halløjsa - jeg er en frisk dreng på 13½ og jeg har en rigtig sød kæreste. Vi har ikke rigtig sex endnu for det tør vi ikke rigtig. Men en dag der nussede vi næsten uden tøj og så sagde hun at jeg var rigtig sød og burde blive børnemodel. Men hvordan bliver man det? Og så har jeg tænkt på om der er en risiko for at der er voksne mænd der sidder og kigger på børn som mig fordi de er pedofile?Men jeg vil selvføllig heller ikke være nøgenmodel, men bare børnemodel som min kæreste forslår -:)

Svar:
Hej med dig
Fint, at du stiller dit spørgsmål her. Og sikke et dejligt kompliment fra din kæreste, det lyder som om din kæreste er rigtig glad for dig, og at I har det godt sammen.
For at blive børnemodel kræver det først og fremmest, at du er sikker på, at det er noget du har lyst til. Dernæst kræver det, at du har dine forældre med i det. Er I alle med på det, skal I kontakte et modelbureau. Man kan søge efter børne-modelbureauer på www.google.com. Man kontakter et bureau og finder ud af, om de mangler en som dig.
Det kan være godt, at få et overblik over hvad det vil sige at være børnemodel. Fx hvor foregår det henne, hvilke slags reklamer skal man lave, hvor lang tid tager det osv. Det kan være en ide, at tale med nogen omkring dine tanker om hvad det vil sige at være børnemodel. Måske er det nok for dig, at bruge dette svar til at tænke nærmere over, om det er noget som du har lyst til, og så gå til dine forældre når du ved, hvad du har lyst til.
Dit næste spørgsmål fortæller mig, at du har gjort dig tanker om, hvad det vil sige, at være børnemodel. Det er rigtigt, at der findes mænd som kigger på børn, og de kaldes pædofile. Som du selv gør dig tanker om, er det ikke nøgenmodel du vil være, men børnemodel. Derfor mener jeg heller ikke, at der burde være risiko for, at der vil være pædofile som kigger på dine modelbilleder.
For at konkretisere nogle muligheder for dig, kommer der her lidt i punktform:
1) Tal med dine forældre om muligheden
2) Søg på internettet efter nogle bureauer.
3) Kontakt den/de bureauer dig og dine forældre synes bedst om.
4) Tale med dine forældre om hvilke reklamer du vil stille op til.
5) Spørg bureauet om du kan få lov at tale med andre børnemodeller om deres oplevelser og tanker omkring det at være børnemodel.
Dette er blot nogle forslag, hvor jeg håber du kan få en oversigt over hvordan du kommer videre, og gør dig flere overvejelser over, om det er noget du har lyst til. Hvis du kan mærke i maven at det virkelig er noget for dig, så siger jeg bare "go for it"!!
Jeg ønsker dig alt det bedste!
Mvh. Jette