Vil jeg eller vil jeg ikke??
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus!
Jeg har skrevet lidt med en fyr i en kort periode, over app'en Hot or Not og vi skriver tit sammen og klinger godt! Vi bor ikke så langt fra hinanden, så muligheden for at mødes er der. Han virker rigtig sød. Problemet er at jeg nogle gange føler at han er den perfekte fyr og ser alle de gode ting i ham, og hvad vi kunne blive til. Andre gange bliver jeg bange ved tanken om at skulle være sammen, og tænker på alle de dårlige ting. Det er virkelig opslidende når jeg jo ikke rigtig kender ham, og jeg godt kan se at han er en fin fyr! Hvorfor svinger mine meninger om det hele så meget??
Hilsen

Svar:
Hej med dig
Det lyder rigtig dejligt, at du er kommet i kontakt med en sød fyr, selvom det godt kan være svært at finde ud af nogle gange. Jeg synes, det er så fint, at du skriver herind, når du har en svingende mening omkring ham her fyren.
Til at starte med vil jeg sige, at alle personer jo både har gode og mindre gode sider. Du skriver, at du både kan se ham som den perfekte fyr men også tænker på de dårlige ting ved ham, og er bange for at skulle være sammen med ham. Prøv at tænke over, hvad det er, der gør dig bange. Det vigtigste er altid at følge din mavefornemmelse.
Jeg tænker, at du kan prøve at lave en liste over de gode ting ved ham og de dårlige ting - også fordele og ulemper ved at mødes. Nogle gange kan det være nemmere at overskue ens tanker, når de er nede på et stykke papir. Er der flere gode sider end dårlige? Eller er der flere dårlige sider end gode? Hvis der er flere dårlige sider end gode, synes jeg du bør overveje, om du skal skrive mere med ham eller ej. Hvis der modsat er flere gode sider end dårlige, så kan du overveje, om du gerne vil mødes, men også om du kan leve med de dårlige sider, som han har. Man kan jo ikke rigtig lave en person om.
Dine meninger kan svinge meget, fordi det er nyt det her med at skulle møde en fyr, man ikke kender. Derfor kan det være en ide at overveje nogle ting inden I mødes:
Selvom det kan være svært at fortælle en voksen, at man skriver med en sød fyr, man aldrig har mødt, kan det være en god ide. Du kan fortælle om hvem fyren er, hvor han bor, hvad han laver og måske vise et billede af ham. Fortæl også at I måske skal mødes. Den voksne kan derfor hjælpe dig, med at gøre dig klar til at mødes med fyren og støtte dig i det. For det kan være svært at gå rundt og holde hemmeligt.
Det er også altid en god ide, at hvis I skal mødes, at fortælle til den voksne hvor I mødes, og at lave en aftale om, at du kan skrive en SMS, om at alt er okay, når I mødes. Udover det så aftal at mødes med fyren et offentlig sted med mange mennesker fx på en cafe, et museum eller lignende. På den måde kan det ikke gå helt galt, hvis fyren ikke er så sød i virkeligheden som over nettet. Du kan måske også aftale at I begge har en ven med første gang i skal mødes, så du ikke kommer alene.
Som jeg skrev i starten, er det virkelig en god ide at følge din mavefornemmelse. Det er helt normalt at man bliver nervøs, når man skal mødes med en man kender, men man skal ikke være bange for at møde personen, fordi personen måske har nogle lidt dårlige sider. Husk at passe på dig selv hele vejen igennem. Hvis du kommer frem til, at du gerne vil mødes med fyren, så kan det måske være en ide at skrive lidt mere sammen inden I mødes, så du bliver helt sikker på, om det er det, du vil. Hvis du kommer frem til, at du ikke vil mødes med fyren, så vær ærlig over for ham - og stop med at skriv med ham, så du ikke sårer ham.
Uanset hvad er der masser af søde fyre, som du kan komme til at møde med tiden.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og snart finder ud af, om ham her fyren er noget for dig eller ej.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Mette