Vil hun mig virkelig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej jeg er en dreng på 16 år og jeg har en kæreste jeg elsker ufatteligt højt men er lidt i tvivl om hun overhoved "gidder" mig, (vi går på efterskole sammen) og det er altid mig der opsøger hende og det virker meget som om at hun hellere vil være sammen med venner eller træne end at være sammen med mig, vi har været kærester i snart 2 måneder nu og vi har ikke engang set film eller været sammen eller bare puttet sammen hvor det kun er os to. Vi er heller ikke rigtig sammen i dagligdagen. hun har det med at gå i forsvars position når vi taler om ting der er ligesom dette, hun plejer at sige ting som: du har ikke noget at sige og det er mit liv så det kan ikke bestemme over det, og hun siger det på en måde som om det hun er lige glad med mig
håber virkelig at i kan hjælpe mig

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå, at du har et problem med din kæreste, som du er rigtig glad for, fordi du føler, at hun ikke er ligeså glad for dig, som du er for hende. Det er rigtig fint, at du skriver herind. Jeg vil forsøge at hjælpe dig med at afklare, om det skal være jer to eller hvad du kan gøre.
For det første vil jeg sige, at det er rigtig fint, at du er klar over, at der i noget i forholdet, der ikke fungerer. I et forhold skal begge personer være glade og det lyder ikke til, at i begge er det på nuværende tidspunkt. Du skriver, at i aldrig er sammen alene og når du spørger ind til det, går hun i forsvarsposition. Det kan jeg godt se må være frustrerende. Hvis du er virkelig glad for denne her pige, kan du forsøge igen at få hende til at se, at i ikke er så meget sammen, som i burde, når i er kærester. Hvis hun ikke er til at tale med om det, kan du forsøge at skrive et brev eller en besked til hende. Her kan du forklare hende, hvor meget hun betyder for dig, men at du ikke føler, at i er sammen, selvom i er kærester. Hvis hun er ligeså glad for dig, som du er for hende, er jeg sikker på, at hun også vil gøre noget for at forsøge at redde forholdet. Hvis det viser sig, at hun ikke er så vild med dig, skal du vide, at der kommer mange andre søde piger og du skal nok blive ligeså glad for dem, som du er for hende her. Måske endda mere glad for dem og du skal nok møde en pige, som er ligeså glad for dig og som slet ikke har lyst til at lave andet end at være sammen med dig. Det at miste en kæreste kan føles rigtig hårdt og være svært at komme over. Selvom det er svært, skal du vide, at du nok skal komme over det og når du ikke er glad i forholdet, får du det nok kun bedre af at komme ud af det. Selvom det er hårdt i starten ender du nok mere glad, end når du er sammen med en, du ikke føler vil være sammen med dig.
Du skriver, at du elsker hende ufatteligt højt. Derfor kunne jeg forestille mig, at du også er bange for, at hun bliver ked af det, hvis du slår op. I et forhold som dette, hvor hun opfører sig egoistisk, skal du vide, at det er helt i orden for dig at være egoistisk. Hun har svært ved at gøre dig glad, når i aldrig er sammen og hvis hun ikke gør noget ved dette, vil hun nok miste dig. Og det vil være helt i orden at sige det til hende, og hvis du gør, så kan du måske få en bedre fornemmelse for, om det skal være jer to og om hun er villig til at være mere sammen med dig for ikke at miste dig.
Jeg ved, at disse ting alle er svære, fordi du kan miste hende. Men hvis hun indser, hvor vigtig du er for hende, vil jeres forhold blive stærkere og i vil kunne fortælle hinanden ting, hvilket man skal kunne i et godt forhold. Uanset hvad der sker, skal du vide, at du nok skal komme over det, hvis det går galt. Og så skal du huske på, at der nok skal komme mange andre søde piger, som du vil blive forelsket i. Der er altid en fare for, at forhold ikke kan fungere, men jeg synes, du skal kaste dig ud i det og snakke med hende om det, for uanset hvad, er det vigtigste, at man er glad i sit forhold og husker at tænke på sig selv.
Jeg håber, du kunne bruge mit svar.
Med venlig hilsen Signe.