Vil gerne være sanger

brevkassespørgsmål

Vil gerne være sanger

brevkassespørgsmål af
cyberhus
14 år
Oprettet 7 år 4 måneder siden

Jeg er en pige på 14 år.

Lige siden jeg var helt lille har min drøm altid været at blive sanger og det er den stadig. Jeg elsker at synge jeg gør det hele tiden og jeg elsker at synge karaoke på min computer men kun engelske sange.  Jeg vil så gerne blive sanger det er det eneste jeg gerne vil være og det mener jeg der er intet jeg helder vil være en sanger jeg håber en skønne dag at min drøm bliver opfyldt, men der er så lidt sandsynlighed for alle der gerne vil være sangere. Her kommer mit spørgsmål

Hvordan bliver man opdaget som sanger?

Hvad skal jeg gøre hvis det er det eneste jeg vil med mit liv?

Svar:

Hej med dig

Dejligt at du har en drøm og går efter at gøre den til virkelighed! Skønt!

Jeg tror desværre ikke, at der er en nem vej til at blive opdaget som sangerinde. For langt de fleste musikere/sangere har det været en lang og hård vej, hvor der er blevet øvet, øvet og øvet.

Når det så er sagt, så tænker jeg, at du bestemt skal kæmpe for din drøm. Går du mon til noget sangundervisning? Det kunne måske være et sted at starte? Det kan også være, at der er nogen på din skole, som deler samme interesse for musik og sang. Måske I kunne starte et band eller bare hygge jer med at spille og synge sammen engang imellem?

Jeg tænker også, at du kan have andre muligheder i baghovedet de næste år. Der er så mange forskellige retninger at gå i musikkens verden - f.eks. musiklærer, korledelse, musikpædagogik, musikkonservatoriet osv. Måske du kan snakke med din studievejleder eller lærer omkring, hvilke muligheder du har? Som sagt synes jeg bestemt, at du skal gå efter at opfylde din drøm om at blive sangerinde - men det er altid godt at kende til alternativer :)

Jeg håber, at du kan bruge mit svar - ellers er du meget velkommen til at skrive igen her eller snakke med en af vores rådgivere i 1-1 chatten.

De bedste hilsener,
Pernille

PernilleNs billede
Pernille har svaret på dette spørgsmål