vil geng flyttte hjem fra som 16 årig

brevkassespørgsmål

vil geng flyttte hjem fra som 16 årig

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej bb jeg ve ikke helet mo det er den rardi bb jeg skver til men nu spøre jeg , jeg vile manger geng og jeg mer manger flyttte hjemfra som 16 men jeg ve ikke hovr man kan finder nåner til en 16 årig nå jeg bilver det men kan godt siger hover for godt siger liiet mo hover for jeg vil ikke siger så manger for det biler for landt tider men det er met min mor fordi hun er så irarten fordi vi også skal fiytte og min mor vil flytte til landet væg i væflie jeg kan ikke huske havd det hedder i væfra er det læner ner ene voldingdorg væner væg nen det vile jeg ikke men det vil min mor og så er min manger tit sur og bilver manger mænet sur og der er manger ting jeg ikke må for hene fer må jeg ikke få bildeder på fb af mig sje(har hart fb sine jeg var 13 og fils det sore til min mor mået jeg ikke engang har fb men det fik min skole laver mo på vi hare mo det i skolen) føre jeg bilver 15 jeg få eller ikke har en kæseset eller gå med me-op osv alle det få jeg for min far men ikke for min mor:( så har jeg vare i gangmer og det kan jeg da også siger liiet mo fesb har jeg vare i en sex saje ba oil det var ba et røet der gik mo mig og en gamle mand men det var ikke sandt jo så har jeg haret manger faliet venner og vennerder og så gå jeg i sje-kassse og har goret det i fra 2004 osv og det er liiet mo hovrfor jeg geng være flytte hjemfra jeg syns min fæder (mert min mor)gasre mig og også måske min far (som er 49 nu) flytte hjemfra som 16 årig men nådan var det jo i galm dager men det vile jeg også gengen og kom nu ikke og siger det er for ånte at flyttte hjem fra som 16 årig eller at det noger bilver bere mene mig og min mor for det har jeg høre så manger ganger før af manger ander der i aller mit liver så siger væliget ikke det jo jeg tore også at vis jeg for lover af min mor som jeg noner ikke gøre men min far tore jeg geng vile hj mig men det tore jeg nå jeg bilver 16 men jeg tore også jeg kan gøre det vis jeg kan find et job og laver og væsg tøj og find ud af hovrdan man bealer husliajer som er nåner jeg skal larer før jeg kan flyttte hjem fra pommmer ud over min mor (før vile har jeg flyttte hjem fra som 21 årig) skal jeg føret find ud hovrdan og hovr leres så det er det jeg skal spøre jæer mo og det er hovr kan man findet et st man kan bor i nå man er uner 18? og det skal hælet var i næ hern af kbh eller af taastrup heres i dy moåre i ve godt havd jeg menen ikke ud på landen i ve godt havd jeg menen kan man det i 16 års alder? og hovrdan gør man for og få tilars tinger jeg til det af komune? og siger lige hovrdan man gør vis den en fæder ikke vile har man flyttte hjemfra man den ane ikke har nåner i morm det og geng vil hj med det? og ellers ba siger liiet mer mo det vis i kan detmo hovrdan osv? hilse a1 p.s jeg gå i sjæ-kasse fordi jeg ikke er så god til og skver dansk men jeg er dansk jeg er ba ikke så god til og skver dansks

Svar:

Hej med dig...

Jeg synes det er super flot, at du skriver herind og jeg gerne prøve at hjælpe dig så godt jeg kan.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår det hele, men der er ting jeg vil fortælle dig:

1: Når du er under 18 år, så bestemmer din mor og far om du må flytte hjemmefra. De har ansvaret for dig og skal sørge for at du har det godt.

Hvis du ikke synes de passer godt på dig og de ikke synes du skal flytte, så skal du snakke med din kommune og en socialrådgiver. Og hvis kommunen synes det er en god ide at du skal flytte hjemme fra, så vil de hjælpe dig med at finde et sted at bo.

Fordi du gerne vil flytte når du er 16 år, kan det sagtens være at kommunen siger, at det skal gøres på en bestemt måde. Men der er forskellige muligheder. Du kan bo i en lille lejlighed og en pædagog vil støtte dig, du kan bo på institution, hos en plejefamilie eller måske på en efterskole. Men det er noget kommunen vil beslutte sammen med dig og dine forældre.

2: Det lyder til at der er nogle ting som er svære derhjemme og derfor synes jeg det første du skal gøre er, at finde en voksen du har det godt med. Det kunne være en lærer, en pædagog eller måske en venindes mor.

Den voksne kan du snakke med om dine tanker, men den voksne kan også hjælpe med at få ringet til kommunen for dig, hvis du ikke selv har lyst.

Du skriver, at du er dansk, men ikke særlig god til at skrive og det er helt okay...men derfor er det rigtig vigtigt at du snakker med en voksen. På den måde er du sikker på at den voksne forstår dig fuldstændigt. Derfor kunne det også mvære en mulighed for dig at ringe til Børnetelefonen hos Børns Vilkår. Den er gratis og du er helt anonym.

Jeg tror det kunne være rart for dig og på den måde kan du måske få et mere præcist svar på dine tanker og ideer.

Jeg håber tingene vil lykkes for dig.

Venlig hilsen

Erroll