Vi er forelsket i den samme
brevkassespørgsmål af
Tvillingerne
14 år
Hej med jer
Vores (mig og min tvillingesøster) problem er vi er for ens. Vi har altid gået med samme tøj samme slags makeup ønsket de samme ting og kan li de samme ting og spise/drikke.
Vi har begge to fødselsdag den 19 januar men Linea kom ud først (4 minutter) og da vi var mindre brugte hun det tit som undskyldning til hun måtte prøve ting først.
Men det her handler om drenge og den slags så vi er blevet uvenner mange gange og det er lidt mere indviklet end hvem der kom ud først hvis jeg skal sige det.
Vi har nemlig den samme smag når det kommer til drenge.. I de små klasser var det lidt lige meget for der var man jo ikke rigtig kærester. Men siden 6 klasse har det skabt problemer da vi gerne vil prøve lidt mere.
Problemet er vi vil gerne prøve de samme ting og når vi begge vil have den samme dreng kommer vi op og skændes og drengen ved ik hvem de skal vælge. I starten sagde vi at vi ikke behøvet nogen dreng for vi begyndte og se porno og det var spændende nok for det var fint nok vi ville se det samme.
Men begyndte og synes det var kedeligt så fik en flirt med en fra klassen uden og sige det til nogen, vi kysset også og sådan men så fandt jeg ud af at min søster også kan lide ham og hun blev pisse sur over jeg havde kysset med ham, så vi aftalte hun også måtte kysse med ham så vi lod som om hun var mig men da hun kom hjem havde han ik bare kysset hende men givet hende finger!!!!
Blev selvfølgelig mega sur fordi jeg følte han var min, men hun synes selvfølgelig ikke jeg havde første ret. Jeg vil selvfølgelig ikke have hun gjorde det igen så fortalte ham om det, og så blev han også sur og nu gider han os ikke.
Okay men nu er det ved og være lang tid siden så vi har begge holdt os fra drenge fra klassen fordi det kun giver problemer. I stedet oprettet vi en profil på nettet som vi begge har koden til fordi vi syntes det kunne være sjovt, og så har vi skrevet med nogen forskellige og der er en dreng vi er mega forelset i. Vi har snakket med ham siden december både på mobil og facetime han kan nemlig ikke kende forskel på os så vi har på en måde delt om ham.
Men vi har snakket ret meget om sex og vil gerne møde ham og se hvad det fører til, men vi kan selvfølig ikke blive enig om hvordan det skulle forgå. For på en måde lyver vi også for ham (ham den anden vi kunne li blev ret sur over det jo) og har hørt det er ulovligt og udgi sig for og være en anden. Er det rigtigt???
Min søster synes jo hun blev født først så hun vil mødes med ham og lave noget med ham først, og så kan jeg mødes med ham 2. gang osv. Men jeg synes det er unfair hvis de har sex og så går hun og kan sige hun har haft sex uden jeg har plus hvad hvis hun gør noget så han ikke vil mødes igen så jeg ikke får prøvet det.
Men så var der nogen der snakked om nogen tvillinger fra australien som er kærester med den samme dreng. Så jeg spurgte vores flirt hvad han synes om den slags og han sagde det var fedt og det var en heldig fyr!!! Så vi tænkte på og fortælle ham vi er tvillinger men ved ikke om det er en god idé da han måske bliver sur, men hvis han ikke bliver sur (håber ik det er klamt og sige) kunne vi have en trekant. Men kan der være nogen risiko ved det når vi er i familie altså er det incest og kan vi blive syge for eksempel??? Og er det mest fair Linea starter eller skal man fx slå sten saks papir.
Håber i kan hjælpe da vi meget gerne vil videre

Svar:
Hej med jer,
Jeg kan godt forestille mig at det kan blive problematisk at I er meget ens og synes om de samme ting, herunder også har samme smag i drenge. Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre at gå i det samme tøj og kunne lide det samme mad, uden at det bliver et problem, men når det kommer til drenge, så tænker jeg det bliver et problem, fordi det også begynder at gå ud over dem og deres følelser, og det lyder også til, at det påvirker jer selv. Det er ikke rart at være uvenner med sin søster, så jeg håber at mit svar kan give nogle råd I kan bruge, så I kan komme videre.
Sådan som jeg lige forstår jeres problem, så handler det primært om hvordan I skal forholde jer til det med drenge. Jeg vil dele mine tanker omkring det med jer og håber I kan bruge dem, så I sammen kan finde en god løsning på det, så I begge kan være glade og gode venner.
For det første tænker jeg, at det kan give mening at snakke sammen om hvor jeres grænser går og være ærlige med hinanden om hvordan I faktisk har det med det at være forelsket i de samme fyre. Det kan nogle gange være en god ide at have nogler "regler", som gør det klart hvor grænserne går, så I ikke sårer hinanden og kommer op og skændes. Umiddelbart tænker jeg ikke at nogle har førsteret, fordi de er født 4 minutter før eller at det er noget man kan slå sten-saks-papir om, men måske kunne I lave nogle andre regler, som gælder for jer begge, og som I begge har det godt med at skulle følge. Det skal være noget I kan blive enige om, og som I har respekt overfor at skulle følge.
For det andet tænker jeg, at I bør være ærlige overfor de drenge I skriver med. Man kan ikke vide hvordan de har det med at I er tvillinger og begge er interesserede, og derfor bør man være ærlig, så han får en sandheden fra starten af. Jeg tænker at både I hver især og de drenge i skriver med har fortjent at vide hvem det er de skriver med og lærer jer hver især at kende i stedet for at skrive med jer begge uden at vide det. Derfor tænker jeg også at I skal snakke sammen om hvordan I vil håndtere ham drengen I snakker sammen med online. Jeg vil foreslå at I er ærlige overfor ham og fortæller ham sandheden, så han får chancen for at finde ud af hvordan han har det med det. Måske skal I også tage en snak om hvordan I egentlig hver især har det med det. Lav eventuelt en aftale med hinanden om hvordan I vil tackle det. Vil I fx. afslutte kontakten så ingen af jer skal snakke med ham, vil I fortælle ham sandheden og lade det være op til ham eller vil I aftale mellem jer selv hvem der skal fortsætte kontakten?
Jeg kan sagtens forstå at I er nysgerrige på sex og seksualitet, og at det er noget som fylder meget hos jer begge. Det er helt normalt at det begynder at fylde mere og mere i jeres alder. I forhold til jeres tanker om en eventuel trekant, tænker jeg der er flere ting i det. For det første er det rigtig vigtigt, at I mærker godt efter om I begge har det godt med den løsning. En ting er at man i teorien synes det kunne være spændende og sjovt, men noget andet er hvordan man har det med det, når det skal ske i virkeligheden. Derudover er det faktisk sådan, at man ikke må have sex med biologiske søskende ifølge loven i Danmark. Hvordan det lige præcist hænger sammen juridisk set når det omhandler to tvillingesøstre, der har sex med en tredje fyr, ved jeg faktisk ikke, men jeg tænker det kan være godt at have i baghovedet, at sex med tæt familie, herunder søskende, kan være problematisk juridisk set.
Måske kunne det være en god ide at vente lidt inden i udforsker den del, og måske først prøver at have sex uden den anden, da I så måske har en bedre ide om hvordan I ville have det med at have en trekant. I er begge to unge og derfor vil mit råd være at vente lidt tid med at have sex i det hele taget, og desuden vente med at prøve en trekant til efter I har fået lidt erfaring med sex og derfor ved mere om hvordan I har det med sex og den slags. Det er jo ikke noget jeg skal eller kan bestemme, men det er mit råd, da jeg tænker at I vil blive klogere på egne følelser i forhold til dette dilemma hvis I ventede lidt.
Helt grundlæggende tænker jeg at det handler om at I skal snakke sammen om alle de her ting, være ærlige overfor hinanden og overfor de drenge i snakker/chatter med og bliv enige om hvordan alt det her med drenge skal foregå. Lav eventuelt nogle regler, så I ikke ender med at blive sure på hinanden en anden gang.
Jeg håber, at mine tanker har givet jer lidt hjælp til selv at reflektere mere over jeres situation og at det kan føre til at I finder nogle gode løsninger på hvordan I kan finde en måde at være gode venner og søstre.
Håber det var svar på jeres spørgsmål, ellers er I velkomne til at skrive ind igen.
De bedste hilsner,
Astrid