Verdens allerbedste følse <3 maybe inlove i don't know? <3
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus Jeg er en pige på 13år som har mødt den er søde dreng på en internet side vi bar tæt på hinanden og vi har nu skrevet sammen på sms i noget tid.....i aften fik jeg så en SMS fra ham der varmede helt vildt inde i mig og det er den bedste følse jeg nogensinde har haft i min krop og i mit hjerte....i sms'en stod der---> Jeg kan se i min fremtid jeg vågner op en dag med 2 piger i min seng, den ene siger jeg elsker dig skat, den anden siger jeg elsker dig far. Men jeg vil have du er den pige som jeg bliver gammel med :-) <33333 Og ja jeg ved godt at det er det man slår op på hinandens facebook sider osv som venner men jeg kender ham efterhånden godt nok til at vide at han mener det han skriver. :-D Nu ikke så meget den sms der gør at jeg får den følse. Det er den sms fra ham. Før jeg fik den var jeg i tvivl om jeg kunne lide ham som ven eller mere end det og efter den sms er jeg kommet frem til det er mere end det! :-D Og nu er det så her at det hele lyder godt og alt det der og hvor der kommer et MEN og det gør der..... MEN Han er 15 år og jeg er 13 år dvs. han går i 9.klasse og er færdig med folkeskolen til sommer og går til fester osv og er langt foran mig. Jeg går i 7.klasse og skal først konfirmeres og i overbygningen efter ferien og begynde at gå rigtigt til fester...hvis jeg fortalte mine forældre at jeg har mødt en på 15 år ikke i gågaden eller igennem venner eller noget NEJ over en fjollet internet side...ville de så lade mig sove sammen med ham og hvis det så endte med det at komme sammen med ham?.....jeg elsker ham virkelig og det kommer fra hjertet, jegved ikke hvad jeg skulle gøre uden ham.....han har hjulpet mig lidt videre og bakker mig op (af andre problemer som jeg er godt igang med at få styr på, på børne afd. på et sygehus)....han er der for mig når jeg har brug for ham og omvendt........hvad tror i mine forældre vil sige til at jeg kom hjem med en dreng på 15år? ja jeg ved godt at aldersforskel en "kun" er 2 år men alligevel? tror i at de vil lade mig sove sammen med ham? (mine forældre har tillid til mig og stoler 110% på mig) ville de bliver sure på mig hvis jeg kom hjem med ham en dag eller kom sammen med ham? <---- hvad tror i? :-D På forhånd tak for jeres svar....jeg syntes at jeres brevkasse er rigtig god og tusind tak til dem der sidder og svare på alle de breve osv i hjælper virkelig dem der har det svært.....er sgu stolt over at leve i et land med nogen der gider alt hjælpe børn og unge annonymt....hvis i skulle gøre noget bedre på den her hjemmeside skulle i lave en projektopgave-brevkasse :-D og til alder sidste vil jeg lige sige at ham her drengen har jeg ikke mødt før :-D Ja jeg ved godt det er en dum idé at møde drenge over nettet men ham her stoler jeg på 150% <33 han er mit et og alt <3 jeg elsker dig søde <3 du er min for evigt og altid <3 Siger held og lykke til de piger der skal gå lucia optog på torsdag d. 13/12-2012 jeg er en af de mange piger der skal gå optog og jeg ved hvor meget det kræver :-P M.V.H The girl inlove <3 Brevet er skrevet d. 11/12-2012

Svar:
Hej The girl inlove
Jeg vil starte med, at sige tak for din ros til vores brevkasse. Vi bliver altid rigtig varme om hjertet, når vi hører at der er unge der er glade for vores rådgivning og som føler at det kan hjælpe. Det er nemlig lige præcis derfor at vi er her- for at hjælpe og støtte unge som dig.
Jeg synes det lyder rigtig skønt at du har fundet en fyr du er blevet så glad for og føler dig forelsket i. Det er bestemt ikke hver dag man får den følelse i maven, så når det sker, er det bare om at nyde det.
Jeg kan høre at der er forskellige ting som fylder lidt for dig i forhold til ham og det vil jeg gerne snakke med dig om. Jeg har delt det lidt op, så det måske bliver lidt mere overskueligt for dig.
En fra nettet:
Det lyder til at I har brugt rigtig meget tid på at snakke med hinanden, og derfor føler at I kender hinanden godt. Det tror jeg bestemt også at I gør, men jeg synes faktisk alligevel at det er rigtig flot at du ikke bare mødes med ham lige med det samme. Det her med at mødes på nettet, er der jo rigtig mange der gør og det kan sagtens fungere godt. Men der er lige nogle ting jeg synes du skal overveje inden du mødes med ham. Du kan måske starte med at prøve at snakke med ham i telefonen, og se hvordan det føles. Hvis det føles rart og du beslutter dig for at mødes med ham en dag, så synes jeg du skal mødes med ham, et sted hvor der er andre mennesker, fx på en cafe. På den måde kan du nemlig mærke efter om du har lyst til at I skal ses privat også, og hvis du ikke har, kan du nemt gå igen.
Hans alder:
Det her med alder behøver i sig selv ikke at betyde så meget. Der er mange piger der møder og bliver kærester med drenge, der er ældre end dem selv. Når man er 13 år er det måske alligevel lidt anderledes, i hvert fald i forhold til fx sex. Der går nemlig nogle år før det er lovligt for jer at have sex, og derfor kan det være en god ide at vente lidt med at sove sammen. I kan i hvert fald vente indtil I kender hinanden godt, på den måde er det måske også mere rart at sove sammen.
Dine forældre:
Det lyder til at du har et godt forhold til dine forældre og at de gerne vil lytte til dig. Derfor synes jeg at det ville være en rigtig god ide for dig at snakke med dine forældre om ham. Jeg tror rigtig gerne at de vil høre om det, både så de kan støtte dig, men også fordi de interesserer sig for dit liv og gerne vil vide hvad der betyder noget for dig.
Det kan være svært for mig at svare på hvad dine forældre vil sige til det her med. Jeg kunne forestille mig at de synes det er lidt for tidligt at sove med ham. Jeg tror nemlig gerne at de vil møde ham først, nogle gange og kende ham godt, før det sker.
Jeg håber du kunne bruge mit svar og at du har fundet lidt mod til snart at mødes med ham. Og så håber jeg at det gik godt med dit Luciaoptog!
Venlig hilsen Marianne