vente på ham?

brevkassespørgsmål

vente på ham?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hjælp! Jeg er blevet vildt forelsket i en fyr som er 5 år ældre end mig, og jeg har fortalt ham at jeg er forelsket, og heldigvis er han også meget intresseret i mig (siger han), men han siger at han ikke har tid til en kærste lige nu (pga. job og famile problemer). Han siger at jeg ikke skal glemme alt håbet om ham, men ved ikke hvor længe jeg kan vente! :s Jeg vil rigtig gerne komme sammen med ham, og han siger også han selv har tænkt på det, men jeg har ikke lyst til at vente :( Hvad skal jeg gøre? Jeg vil ikke invitere ham ud, for når jeg skriver med ham, virker det som om han ikke gider sms'e, og han skriver ikke så meget som han plejer. Jeg frygter jeg har "skræmt" ham væk ved at sige hvad jeg føler :( MEN når vi er sammen, flirter han helt vildt og holder om mig... Hjælp mig please! Jeg vil helt vildt gerne have ham nu, og har ikke lyst til at vente :(

Svar:

Hej med dig

Dejligt at du er blevet forelsket i den her fyr, som også er interesseret i dig. Jeg kan da godt forstå, at du gerne vil være kærester med ham og synes det er lidt svært at vente.

Jeg synes, du skal være stolt af, at du har taget det første store skridt ved at fortælle ham, hvad du føler for ham. Det kræver mod at springe ud i kærligheden og melde klart ud omkring sine følelser, da man jo ikke altid kan være sikker på, om det er gengældt.

Udfra det du skriver, lyder det jo til, at han også synes du er ret dejlig og han også har haft kærester tanker, men har så meldt ud, at det ikke skal være lige nu. Så jeg tror ikke du skal være bange for om du har skræmt ham væk, men måske er det bare dårlig timing lige nu?!

Nu ved jeg ikke hvorlænge I har kendt hinanden, men hvis det er ret nyt, så synes jeg du skal prøve at tage det stille og roligt, selvom jeg godt ved, at det næsten er det værste jeg kan sige til dig :) men prøv at tage en date ad gangen og se, hvordan det udvikler sig mellem jer. Lad ham komme med nogle initiativer og skær lidt ned på sms`erne, så han også får lyst til at skrive til dig. Det er drøn svært at lade være, når man er så vild med en, men man kan altså risikere at "skræmme" folk væk, hvis man presser for meget på. Og det er du jo også selv meget opmærksom på.

Hvis situationen ser anderledes ud, altså at I har set hinanden over mange måneder, så kan jeg godt forstå, at du gerne vil vide, om I skal være kærester eller ej. Og hvis han ikke vil komme sammen lige nu, så er der ikke rigtig så meget du kan gøre ved det. Det du kan gøre er at tage en beslutning, om du så vil være med til at I ses uden at være kærester?!

Jeg synes det er vigtigt, uanset hvor lang tid I har kendt hinanden, at du mærker efter, hvad du egentlig har lyst til. Så hvis han ikke vil være kærester nu, så kan du enten vælge at se ham uden at I er kærester eller du kan vælge ikke at se ham mere og på den måde komme videre uden ham. Det er selvfølgelig ikke den fedeste beslutning at skulle tage, men den kan være nødvendig for at passe på sig selv.

Jeg ønsker dig alt mulig held & lykke med kærligheden og den søde fyr og håber I finder ud af det :)

De bedste hilsner Rikke