Venner eller mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyberhus Jeg kan godt lide en pige i min klasse. Hun har sagt jeg er hendes bedste ven og hun kommer og fortæller mig om hendes problemer. Hun har kysset mig på kinden og vi har krammet. Jeg tør ikke spørge hende om vi skal være kærester.

Svar:
Hejsa!
Hvor dejligt, at du har fundet en pige, du godt kan lide, og det lyder også til, at hun synes, du er rigtig sød, når hun siger, at du er hendes bedste ven, og hun snakker med dig om hendes problemer osv.
Men det kan godt være svært at finde modet til at spørge, om man skal være kærester.
Det kan være meget svært at vide, hvad andre tænker om en, før man har spurgt, og måske går hun rundt og tænker det samme om dig - at hun også godt kan lide dig, men ikke tør spørge dig, om du vil være kærester med hende.
Men der er selvfølgelig også en mulighed for, at hun ikke kan lide dig på kæreste-måden, men bare synes at du er en rigtig god ven. Og det kan godt være lidt trist at finde ud af, at en man kan lide, måske ikke kan lide en på samme måde. Men så er det jo bare rigtig dejligt, at du ved, at hun synes, du er rigtig sød, og godt kan lide at snakke med dig.
En ide kunne måske være at skrive til hende på facebook, eller sende hende en sms. Du kunne måske starte med at skrive til hende, at du synes, at hun er sød, og spørge hvad hun synes om dig. Hvis hun så svarer, at hun også godt kan lide dig, så tør du måske lidt bedre at spørge hende, om hun vil være kærester - og så finder du ihvertfald ud af, hvordan hun har det med dig.
Jeg håber du kan bruge svaret, og ønsker dig held og lykke.
Mange hilsner fra Janni