Venner eller ej? Spørgsmål mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej igen Jeg har tit prøvet at snakke med dem og leget sammen...Jeg bor næsten ved siden af en fra min klasse og nogle gange føles vi hjem....Når vi føles er der tit nogle drenge der kører med. Vi skal så over et kryds nede i byen og alle drengene kører med hende selvom det er en vildt stor omvej...Hun er populær og det er sikkert derfor. Jeg har aldrig haft en kæreste og der rammer lidt i hjertet når man ser folk kun vil være sammen med en på grund af jeg går med de personer. Hilsen "mig"

Svar:
Hej igen : )
Det er rigtig godt du skriver igen, hvis der er mere du har brug for.
Først vil jeg lige sige, at det er helt normalt at du ikke har haft en kæreste endnu, når du er 12 år. Det er der mange andre piger der heller ikke har.
Det lyder godt at du følges med en pige hjem. Det kan være i kan blive rigtig gode venner. Du skriver at hun er meget populær og drengene følger efter hende. Det kan være en god ting for dig. Når du er omkring dem, kan du prøve at komme i snak med dem. Måske skal de lære dig bedre at kende før de kan se, at du er lige så interessant som den anden pige. Sådan er der stor forskel på folk.
Nogen er mere åbne og fanger andres interesse nemt. Mens andre har brug for tid og skal lære folk lidt at kende før de tør åbne op. Det er vigtigt at du fortæller dig selv at du er en dejlig person. Du må tro på dig selv og være glad for dig selv. Så er det nemmere at blive venner med folk og være åben over for andre. Det kan være en god ide at snakke med nogen om hvordan du har det. Det kan være dine forældre, en voksen på skolen, eller måske den pige du følges med hjem eller en ande pige du har været sammen med.
Husk at du er en god og interessant person og fortæl dig selv det ofte.
Venlig hilsen Denise