venner

brevkassespørgsmål

venner

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej jeg er en pige på 12 år og hedder maria. jeg har en veninde som jeg er rigtig gode venner med og når hun bliver sur på mig som hun gøre meget hurtigt så er det meget svært at blive venner igen. hvad skal jeg gøre

Svar:

Hej Maria

Jeg kan godt forstå du spørger om hvad du skal gøre. Det er nemlig ikke rart at blive uvenner med sin gode veninde. Jeg vil gerne prøve at give dig et svar, som du måske kan bruge.

Når man bruger meget tid sammen som veninder, så kan man godt blive uvenner både over store eller små ting. Man bliver ofte uvenner fordi man måske ikke helt forstår hinanden, fordi man er forskellige. Man kan også blive uvenner fordi den ene gør noget, som gør den anden ked af det.

Jeg ved ikke hvad der sker mellem jer, som gør at din veninde hurtigt bliver sur på dig. Så jeg synes det er en god ide at prøve og finde ud af hvorfor hun hurtigt bliver sur. Jeg synes du skal spørge hende om hun bliver sur fordi du gør eller siger noget, som irriterer hende. Det kan jo være hun måske ikke tænker over hvordan hun reagerer overfor dig.

Hvis ikke du synes det hjælper at snakke med hende, så kan det være du skal prøve at bruge mere tid på nogle andre veninder. Nogle gange kan man godt have brug for en slags pause, fordi man på en måde kan få nok af hinanden.

Jeg synes du skal prøve at snakke med din mor og far om det. Fortæl dem hvad du har fortalt mig og spørg hvad de synes du skal gøre. Det er vigtigt dine forældre kan hjælpe og støtte dig. Og når man bliver uvenner med sine veninder engang imellem, så kan man blive rigtig ked af det også kan man have brug for et knus derhjemme. Dine forældre har sikkert også engang prøvet at blive uvenner med deres venner og veninder - så de kan måske fortælle dig hvad de gjorde ved det.

Held og lykke med det.

Mange hilsner Bibi