Venner...

brevkassespørgsmål

Venner...

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Jeg har 2 -3 bedste venner ;-) jeg er ok venner med alle i klassen ! Men mine 2 af mine bedste veninder er også bedste veninder og vi er en 3 kløver ;> men nå vi skal vælge hinanden til noget i skolen får de næsten altid sammen... det er lidt træls... inde i klassen er vi på en måde nogle forskellige grupper! Og jeg er ok venner med alle.... Og jeg h de ikke vilken "gruppe" jeg skal gå ind i... (Min personlighe: sød, glad fuld af sjo. Og er dygtig til meget... Jeg er meget GIRLY...) grupperne: sjove ! GIRLY! Og andre ;-) SPØRGSMÅLET: SKAL JEG PRØVE AT BLIVE EKSTRA GODE VENNER MED NOGLE ANDRE OGSÅ... ELLER VIL DET BARE GØRE SÅ MEGET MISTER MINE 2 BEDSTE VEMINDER ENDU MERE? ELLER VIL DET VÆRE GODT? HVAD SKAL JEG?

Svar:

Hej med dig

Det lyder til at du er meget glad for dine klassekammerater og dine to bedste veninder og at du i det hele taget har det godt i din klasse. Men du synes at det er irriterende når dine to bedste veninder tit er sammen i en gruppe når I skal lave noget på skolen. Det er normalt at der er to der tit er sammen når man er tre bedste veninde i en gruppe og man nogle gange kan føle sig uden for.

Jeg synes at du skal starte med at snakke med dine to bedste veninder og fortælle dem hvordan du har det med at de tit er sammen når I skal gå ud og danne par. På den måde kan I måske finde på nogle andre måder hvor I enten kan være sammen i en gruppe alle tre eller skiftes til at være sammen med hinanden to og to hvis I ikke kan være sammen alle tre.

Det er normalt at man har nogle venner som man ses med på skolen også nogle man ses med uden for skolen. Du har to bedste veninder som du måske møder når I ikke er i skole. Derfor kan det være en mulighed også at lære nogle andre fra klassen bedre at kende og som du kan være i gruppe med, når du ikke kan være sammen med dine to bedste veninder. Nogle gange kan det også være hyggeligt at være i gruppe med en anden som man ikke tit er sammen med. Man kan lære nogle ting af hinanden og måske kan det vise sig at man har nogle ting tilfælles, som man ikke har tilfælles med andre fra klassen.

Held og lykke!

Kærlige hilsner
Lima