Venne-zonen
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej cyberhus
jeg er en dreng på 16 år og jeg er fornyligt blevet forelsket i min bedste veninde
vi har altid været venner siden 2 klasse og tanken har aldrig strajfet mig før nu at jeg faktisk godt kan lide hende
som mere end venner og hun har kunnet lide mig men det var i 3 klasse hvor hun viste sind krop halv nøgen for
at få min opmærksomhed men nu følles det for forsent vil bare vide hvad kan jeg gøre.

Svar:
Hej med dig!
Ja det kan godt være lidt indviklet, når man pludselig bliver forelsket i sin ven/veninde, som man har kendt i mange år og altid bare været venner med. Men det er helt naturligt, at sådan et venskab kan udvikle sig til mere, når man bliver ældre, fordi man pludselig får øjnene op for alt det med kærester og kærlighed osv., og pludselig kan det være, man ser sin ven eller veninde på en helt anden måde, end man plejer.
Jeg synes, du skal overvejer at snakke med hende om det. Når I nu er bedste venner, kunne jeg forestille mig, at I er vant til at snakke om alt muligt med hinanden - så måske I også kan snakke om det her. Du kan fortælle hende, at du er begyndt at have følelser for hende, og at du godt kunne tænke dig at vide, hvad hun tænker om dig. Måske er hun også begyndt at se dig på en anden måde - måske har hun været lidt vild med dig siden 3 klasse, eller måske er det først her på det sidste, at hun også er begyndt at se dig som mere end en ven.
Det kan selvfølgelig også være, at hun ikke har de samme følelser for dig, som du har for hende, men stadig bare ser dig som ven. Det kan være hårdt at få at vide, men samtidig giver det dig en mulighed for at komme videre, i stedet for at blive ved at gå og håbe, I måske kan blive mere end venner. Hvis hun ikke har det som dig, må du indse, at det måske er for sent for jer at blive kærester (ihvertfald lige nu), og at det er bedst, hvis I bare fortsætter med at være venner.
Så jeg synes, du skal prøve at tage en snak med hende, hvor du fortæller hende, hvad du føler, og hvad du har tænkt på, og hun kan fortælle dig, hvordan hun har det, og I kan snakke om muligheden for, at I skal være mere end venner.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen Janni