vennder og aner
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej bb jeg vile manger gneg har vennerder men jeg har manger sæverst ve og få vennerder og venner jeg har ikke rardi noner vener men med venner er ikke er vigti for mig men det er det med vennerder, jeg har 3 vennerder men jeg har det ikke så godt med dine i kaler din lige st se og ju ju kan jeg ikke lide og vare venneder med for hun er så irtaen så er ba så pefak og ja.... jeg hadder hens måder og vare på og så er jeg liiet jauu på hene hun er tynd og lys hår og jeg er tyge og rødhår ikke fordi der er nåner galt med og vare rødhår men jeg tore i kan se havd jeg mener ju har og så en kæset /x kæset han kaler vi moh og en aner af hens kæset kaler vi si jo si er juers x kæsetr som se har var kæsert med i sommers men det suret for 2 3 dag siner men nu er se og ju bilver venner da vi sare i skole den 15/8 dag æfer det men det er de jo... og før det var mig og se bsrtvennerder men det er vi ikke mer for nu kan jeg ikke vare sammer som føre mer og st gå i en aner kassen nu så vi for heler ikke teler så manger mer og nu vil jeg så ganger har nyer vennerder jeg vil og siger til det 2 ting 1 vi gå alle i den samme skole og ser kun hinan i skolen og jeg vil hæler har noner venner og vennerder som det også var ud for skolen 2 og det er at sjer vis det var skal vi flytte men jeg ve ikke hovrnår det er min føder siger den 1/10 eller1/11 men har suller flytter i så lane tig men det er sære ikke bilver til nåner så jeg ve sanet ikke havd jeg skal gøre af mig sje vi har sulle fltty i ca 3 år nu og jeg er så tært af det også af at lever i flytter flytte kasser og fit jeg sajer jeg gå også i sje-kassen så deet gøre det savæer min pommer er jeg er ikke så god til dansk og skver dansk og læser laner ord og jeg vlie ønsker jeg kune gøre nåner ve det jeg vil ba geng vare noal og ikke unoal for det føre jeg jeg er er også overvæger sje mo jeg er ve og vare det jeg skal vøger og nu ønske jeg i kan hj mig og unsyer jeg siger dt men ikke ligesom site gang hovr jeg skver mo det der med og flttye jeg ve god det kan vare sæver og taler over et bilver med jeg har så manger pober og aner af det de søset har og gre med min føder og flytten og gøre så jeg biler liiet sur over jeg vet og for et saver jeg ikke kan pore ja de må ånsel men sånda har jeg det men jeg håbber i kan saver på det her også ske mo det kan vare sæver bår for mig og for jeæ håbber vi saver mig også sejmo jeg sæler liiet ud på jer ?

Svar:
Hej med dig..
Jeg synes det er fint, at du skælder lidt ud og jeg vil gerne svare dig alligevel.:)
Det kan være rigtig sært at finde nye venner og jeg kan godt forstå du gerne vil have venner uden for skolen også. Og sommetider kan det godt tage lidt tid at finde nye venner.
Du skriver, at du måske skal flytte og det er bare irriterende når du gerne vil have nye venner. Måske skal du flytte og så kan du ikke se dine nye venner så meget.
Men lige nu synes jeg der er tre ting du skal prøve at gøre:
1. Prøv at kigge rundt i klassen eller på den skole du går nu. er der nogle piger du synes er søde og som du måske snakker lidt med i skolen. Prøv at invitere dem hjem til dig, eller lave noget sammen med dem efter skole. Måske kan du besøge dem derhjemme. På den måde kan du se om I kan blive veninder.
2. Jeg synes du skal snakke med din lærer, fordi din lærer kender dig og har måske nogle rigtig gode ideer til hvad du kan gøre nu. Det kunne for eksempel være at der er en ungdomsklub der hvor du bor, det er en god måde at møde nye veninder på.
3. Jeg synes du skal prøve at snakke med dine forældre igen og spørg dem om hvornår præcist og hvor i skal flytte hen. Fordi det kunne være en god ide at starte på noget sjovt i din fritid. Måske noget sport eller bare noget du synes er sjovt. Det kan nemlig være en god måde at møde nye veninder på.
Du skriver at du ikke er så god til dansk og jeg synes det er sejt at du prøver at skrive herind, men det kan også være lidt svært at hjælpe. Fordi jeg ikke forstår alt det du skriver og det er ikke sikkert du forstår alt hvad jeg skriver. derfor er det bedre at snakke med en i virkeligheden. Så jeg synes du skal prøve din lærer først.
Venlig hilsen
Erroll