Veninde og fyr

brevkassespørgsmål

Veninde og fyr

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

Det virker som ingenting, men det ændre så meget på min hverdag, og på mit humør...

 Det hele skete faktisk i marts.. Det er en meget lang historie, som er lidt for personlig. Men kort sagt, jeg har mistet min højt (kalder hende R) elskede veninde. Jeg har virkelig gjordt ALT for at få hende tilbage. Og opgav for længst.. Hun er bare så afvisende, og tør ikke gå hen til hende i frikvarterene, fordi jeg ved hvor meget lort hun har sagt om mig, til dem som hun render rundt med. Jeg ved jeg ALDRIG kommer til at få det samme bånd til hende igen, og kæmper psygisk med mig selv hver dag, pga. tabet af hende. Jeg tænker på hende hver dag, og alt det vi engang gjorde sammen osv. Og at jeg bare har mistet det hele. Noget helt andet er så at hun har svinet mig fuldstændig til, på diverse sociale medier, hvilket bare ikke giver mig et push, til at få hende endnu mere tilbage, selvom hun har undskyldt.

Savner hende bare så meget, til tider ikke, men for det meste savner jeg hendes selskab.. Er det bare "meant to be"... Eller er der noget jeg kan gøre?

Noget andet er så, at der var denne her fyr, (som jeg lige kalder N) som jeg havde et rigtig stort Crush på. Har kaldt mig for den største Idiot! Knust...

 Mange positive tanker fra den forvirrede pige :/

Svar:

Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du er meget påvirket af tabet af din veninde. Det kan være rigtig hårdt at ende et venskab med en god veninde, og det er helt naturligt, at du er meget ked af det over det.

Det lyder til, at du har forsøgt at gøre meget for at få din veninde tilbage uden held. Du skriver ikke, hvad der er sket mellem jer siden I har stoppet jeres venskab, men uanset hvad, så er det helt naturligt at tænke tilbage på de minder man har sammen og savne det venskab man engang havde. Faktisk kan det at ende et venskab godt føles ligesom når man har mistet en nær person. Så det er faktisk helt naturligt at sørge over sin veninde, selvom hun stadig lever. Og det kan godt tage lidt tid at komme sig over tabet af et godt venskab. Så det er helt i orden at det tager lidt tid for dig at komme videre. Når det er sagt, så tænker jeg om det kan være en mulighed for dig, at skrive et brev til din veninde? Du skriver, at hun er meget afvisende over for dig, så derfor kan du i et brev fortælle hende alt det, som du ikke har mulighed for at sige til hende ellers. På den måde kan du også få sluttet jeres venskab på en gode måd, da det lyder til, at hun har været lidt ubehagelig overfor dig.

Jeg kan godt forstå, at det må være svært, at ens tidligere gode veninde pludseligt behandler en rigtig dårligt og taler grimt om en. Det er heller ikke i orden. Uanset hvad der er sket mellem jer, så sker det desværre nogen gange, at man vokser fra hinanden. Jeg ved ikke om det er tilfældet med jer, men uanset hvor meget man prøver, så er det ikke sikkert at man skal være venner. Det er altid rigtig godt at kæmpe for ens venskab, men nogen gange er det også bedre blot at ende det. Det kan også være, at din veninde og dig skal have lidt afstand fra hinanden og at det faktisk kan være sundt for jeres venskab, og betyde at I engang i fremtiden vil kunne ses igen. Men det er nok kun dig selv der kan vurdere, om det er noget der er muligt, og om du overhovedet stadig har lyst til at være venner med hende.  Det er helt naturligt, at de ting hun har gjort mod dig kan være svære at tilgive. Det bedste vil selvfølgelig være, at I får mulighed for at snakke sammen, så i hver kan fortælle hvordan I har oplevet situationen, men det lyder ikke til at din veninde er interesseret i det, så derfor synes jeg at du skal prøve at få lidt afstand fra din veninde, og prøve at fokusere på de andre venner som du har, og generelt holde dig beskæftiget, så du ikke kommer til at fokusere for meget på din veninde. Jeg ved godt at det kan være svært, og igen vil jeg sige, at det er helt okay at det tager lidt tid for dig.

Jeg kan godt forstå, at du blev ked af det over, at fyren som du har et crush på sagde noget grimt om dig. Når der er noget i vores liv som fylder meget for os, som eks. problemer med sine veninder, så skal der ikke meget til at gøre os mere kede af det, som eksempelvis en uheldig udtalelse fra en person. Det er helt naturligt.
Jeg tænker lidt, om du har snakket med nogen om, hvordan du har det? Det kan være rigtig svært, at gå med sådanne ting selv, og det hjælper altid lidt når man har nogen man kan fortælle det til og som kan lytte. Det kan være, at du har lyst til at snakke med din mor om hvordan du har det eller en anden veninde. Ellers kan jeg også anbefale vores 1-1 chat, hvor der sidder voksne rådgivere, som altid er klar på at lytte. Du kan finde chatten lige her

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du får det lidt bedre.

De bedste hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål