Ven eller mere?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse
Jeg er venner med en fra min klasse. Der er bare et problem med det, han tror at der ikke er nogle der kan lide han (som eller andet)
Da han for ca. et åt siden bliv forelsket i min bv, skal jeg med ham og blev venner med ham på den måde.
Men nu har vi lige været på lejertur og jeg belv måske en smulle mere glad for ham og jeg tog mig selv flere gannge i at kigge efter ham under hele turen.
Jeg ved bare ikke om jeg er begyndt at blive forelsket i ham eller om det bare et venskab der ikke udvikler sig.
Vil ikke nok være søde at hjælpe mig.

Svar:
Kære dig.
Du skriver, at du ikke helt ved, om du er blevet forelsket i din ven eller om det bare er et venskab. Jeg tror, at mange kender til det der med ikke lige helt at vide, om man er venner eller om der er mere.
Jeg tænker, at det at du selv har fået en større bevidsthed omkring ham, hvor han er henne og sådan, og at du kigger mere efter ham, kan være et tegn på, at du har fået en større interesse for ham end tidligere, og ud af fra det synes jeg, at det lyder som om, at der godt kunne være mere end bare venskab fra din side. Hvad tænker du om det? Nogen gange kan det være svært at vide, hvad det egentlig lige er, man føler. Men du kan måske lægge mærke til, om du fortsætter med at være interesseret i ham? Måske kan du mærke, om du er gladere sammen med ham? Og at du måske tænker på ham, når I ikke er sammen? Det kan også være, at du hele tiden har telefonen på dig, hvis han nu skriver? Det kan være tegn, du kan lægge mærke til, og som kan pege i retning af, om du er forelsket i ham.
Du skriver, at han tror, at der er ingen, der kan lide ham. Her går jeg ud fra, at du mener, at han ikke tror, at der er nogen, der er forelsket i ham? Altså kan lide ham som andet/mere end venner? Er det rigtigt? I så fald lyder det til, at han ikke ved, hvad du føler for ham. Du kan jo overveje, om du har lyst til at fortælle ham, at du synes, han er blevet lidt mere interessant end tidligere. Men måske du også lige kan vente og se, hvordan dine følelser udvikler sig, inden du snakker med ham. Hvis du ikke helt selv ved, hvor du står, kan det måske være svært for ham lige at vide, hvordan han skal forholde sig til det. Hvis dine følelser bliver stærkere for ham og du beslutter dig for at snakke med ham, så tænker jeg, at det vil være en god idé at vælge et tidspunkt, hvor I er alene, og hvor I kan snakke uforstyrret. Det kan være rigtig grænseoverskridende at skulle fortælle en man er glad for om sine følelser. Men hvis dine følelser udvikler sig, synes jeg, at du skal tage en snak med ham om det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar - uanset hvad, er du meget velkommen til at skrive igen her eller i vores 1-1 chat.
De bedste hilsener,
Pernille