ved ikke hvad jeg skal sige - til pigen.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej.(: Jeg er 14år, og jeg har haft noget kørende sammen med en pige, siden 5mrd. i år, vi har haft vores opture og nedtur.. vi har mest skrevet sammen, på msn,mobil og facebook end vi snakker sammen i virkeligheden- når vi er sammen, ved jeg ikke hvad jeg skal sige til hende? :-( jeg ved ikke hvad jeg kan snakke med hende om, når hendes veninder, eller mine venner snakker sammen med hende, siger jeg ikke så meget eller noget.. og hun spurgte mig, om hvorfor jeg er så stille, når jeg sammen med dem, jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige, så sagde at jeg var genert, og at jeg elsker hende. :I':I' så sagde hun at hun også elsker mig.. HJÆLP MIG! jeg kan sagtens snakke med hende, over nettet osv. men ikke i virkeligheden, når vi er sammen, aner jeg ikke hvad jeg skal sige til hende, hvad skal jeg gøre?? :S Hilsen mig. s; Jeg håber at jeg for et svar af jer, hurtigst muligt!..

Svar:
Hej med dig
Det er ikke usædvanligt, at du har nemmere ved at skrive sammen med din veninde end at snakke sammen rigtigt. Og det kan sagtens være, fordi du er lidt genert, at du har svært ved at få sagt noget, når I er sammen med jeres venner. Det synes jeg dog ikke, du skal spekulere så meget på, fordi det skal nok komme med tiden. Hvis du ikke kan vente, bliver du nødt til at få taget mod til dig og få sagt bare en sætning eller to, når I er sammen med vennerne.
Når jeg læser det, du skriver, får jeg en fornemmelse af, at det er mere end bare venskab mellem dig og din veninde. Måske du kunne være forelsket i hende? Det kan nemlig også gøre sådan, at det er sværere at få sagt noget ansigt til ansigt. Jeg ved selvfølgelig ikke om det hænger sådan sammen, men du kan prøve at mærke efter i maven om der måske er noget om det.
Du skriver, at du ikke ved, hvad du skal sige til hende, når I er sammen. Jeg har selv lagt mærke til, at hvis man skriver meget sammen og snakker meget i telefon sammen før man ses, så har man til sidst ikke så meget at snakke om, når man mødes. Måske det kunne være en god ide, hvis I ikke skriver så meget sammen, så I har noget at snakke om, når I skal være sammen.
Jeg håber, du kan bruge mine råd.
Venlig hilsen Jane