ved ik om hun kan lide mig

brevkassespørgsmål

ved ik om hun kan lide mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 9 år 9 måneder siden

Hej

Jeg ved ikke om den pige jeg kan lide kan lide mig jeg har gjort alt givet hinde is, solbriller og en kæmpe slikkepind hvor der står I Love You har været alene med hinde i en kælder hvær mandag og omme bag en mørk busk har prøvet og sige det men kan ik og det værste af det hele er at hun tror vi er bedste venner og tør ik sige jeg kan lide hinde fordi er bange for jeg ødelægger venskabet vis hun ik kan lide mig

Vi har kendt hinanden i ca. 3 år jeg ser hinde hver mandag ogefter sommerferien hvær dag

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Svar:

Hej

Jeg kan godt forstå at du er nervøs for at spørge om hun kan lide dig, især når det lyder til at I er rigtig gode venner i forvejen. Det er næsten altid grænseoverskridende at spørge om en anden person kan lide en, fordi man aldrig ved hvad personen vil svare og fordi man ikke selv vil såres.

Det lyder til at I allerede bruger meget tid sammen, både i skolen og i fritiden. Derfor kan det være at du en dag hvor I er sammen kan prøve at spørge hende, om der er nogle hun kan lide. Du kan måske spørge ind til hvad hun synes om dig og på den måde få en fornemmelse af om hun kan lide dig. Hvis det viser sig at hun også kan lide dig, kan du fortælle hende at du også kan lide hende. Hvis det virker til at hun ser dig mere som en ven, og ikke har de samme følelser som dig, kan det være du skal overveje ikke at fortælle hende hvad du føler. Som du selv siger, kan det måske få indflydelse på jeres venskab. Men det er selvfølgelig noget du skal vurdere. Hvis I har nogle fælles venner, kan det være du kan prøve at spørge nogle af dem, om de ved om der er nogen hun kan lide. På den måde kan du få lidt information, inden du måske selv spørger hende.

Hvis du gerne vil fortælle hende det, lige meget om det får indflydelse på jeres venskab eller ej, men ikke tør sige det til hende personligt, kan du måske skrive et brev til hende. Der kan du skrive hvad du føler for hende og at du håber at det ikke får indflydelse på jeres venskab.

Jeg håber du får en dejlig sommer og at du finder ud af om hun kan lide dig.

Venlig hilsen Ditte LK