Vælge mellem to drenge
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus der er to drenge jeg godt kan lide og de kan begge to også lide mig og jeg skal vælge mellem dem men det kan jeg ikke for jeg kan lide dem begge to hvad gør jeg??!!!!

Svar:
Hej med dig,
Sikke en situation du befinder dig i! Det lyder rigtig dejligt, at du godt kan lide disse drenge, og det er da rigtig skønt, at de også godt kan lide dig. Men nu skal du vælge imellem dem, og det kan jeg godt forstå er rigtig svært, når du kan lide dem begge to!
Det første du kan gøre er er, at du kan lave en liste med plusser og minusser for begge drenge. På plussiden kan du skrive de gode ting om dem. For eksempel "Får mig til at grine, ser godt ud, kan lide de samme ting som mig" osv., og på minussiden kan du skrive de mindre gode ting. For eksempel "Bruger for meget tid på sin sport, bor langt væk" osv. Så kan du se hvem af dem, der har flest plusser, og hvem der har flest minusser. Det kan være en måde at se på, hvem af dem, det kunne være bedst for dig at være sammen med.
Noget andet du kunne gøre er at snakke med dine venner om det. Måske kender de drengene? Så kan det være, at de kan sige lidt om, hvem af dem de synes du passer bedst sammen med. Det kunne du bruge som en overvejelse sammen med dine lister. Dine venner kender dig sikkert godt, og kan på den måde også sige lidt om, hvad for en slags dreng der kunne være bedst at vælge.
Endelig kunne du sætte dig ned, og give dig til at tænke rigtig godt og grundigt på begge drenge. Er der måske en af dem, der giver dig flest sommerfugle i maven? Hvis du skulle undvære en af dem, hvem ville du så være mest ked af at undvære? Hvis du mærker rigtig godt efter med de følelser, kan det være, at du kan mærke helt inderst inde, hvem af dem, du er allermest glad for.
Jeg forstår godt det er et svært valg, når man faktisk bare rigtig godt kan lide dem begge to. Men jeg håber, at du finder en løsning, som du er glad og tilfreds med!
Kærlig hilsen
Janne