Vægttab på lår
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus. Jeg vil bare spørge om en ting! Jeg er 178 høj og vejer 39' Nu til mit spørgsmål : Hvordan taber jeg mig på mine lår? Har meget tykke lår i forhold til resten af min krop! :(

Svar:
Hej med dig
Nu er det svært for mig at bedømme om du overhovedet har tykke lår, når jeg ikke kan se dig. Men det lyder ikke som om, du er en pige, der har brug for at tabe sig.
Du er i en alder, hvor der sker meget med kroppen - du begynder at vokse, brysterne bliver størrer, hofter og lår bliver bredere og man får hår forskellige steder. Derfor kan det godt være, at du pludselig synes, at dine lår ser tykkere ud en de plejer, men det er helt normalt for en pige. Hvis du kigger på din mor eller ældre piger, vil du også se, at de fleste har bredere lår. Piger udvikler sig i forskelligt tempo og det kan godt være at pigerne fra din klasse ikke er kommet i puberteten endnu - men det kommer.
Der er mange piger, som tænker som dig og lige skal vænne sig til sin 'nye' krop. Det kan godt tage tid, men du kan prøve at stille dig foran spejlet og kigge på dig selv, mens du siger eller tænker, at det er sådan, at man skal se ud som pige og at det er helt normalt.
Nu kan det godt være, at du tænker, at det da er noget sludder og at du altid ser piger med helt lange og tynde ben på forsiden af bladene. Men det er vigtigt at huske, at billederne af piger og kvinder, som man ser i mange blade og magasiner er blevet redigeret. Det betyder, at det man ser i bladet ikke er helt præcis sådan de ser ud i virkeligheden. Mange bliver gjort tyndere end de er, får fjernet urenheder (bumser) fra huden, gule tænder bliver gjort hvidere osv.
Vi piger har det med at være meget kritiske overfor os selv og hvordan vi ser ud og kan altid finde fejl, men det er vigtigt at acceptere sin krop som den er :)
Hav' en god weekend
Glade hilsner Simone