utro?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
jeg har en kæreste som jeg elsker over alt på jorden, helt seriøst er jeg fuldstændigt skudt i ham, og indtil for et kort stygge tid siden troede jeg han havde det på samme måde. Der er en pige som han for langt tid siden har sagt han godt kunne lide. Det var før vi blev kærester. Så blev vi kærester og jeg tænkte stadig lidt over det, men jeg fortalte ham dengang også en jeg godt kunne lide. Så vi var vel kvit. Men nu er de begyndt at snakke meget sammen. Og her forleden skrev hun en sød besked på hans facebook væg. Nu er jeg bange for at han faktisk også er kærester med hende. Da han helst ikke vil have at vi siger det til nogen endnu, kunne det jo faktisk godt lade sig gøre, at han havde præcist det samme forhold kørene til hende? Jeg har skrevet en sms, men han har ikke svaret endnu. Selv hvis han er sammen med hende, vil jeg have svært med at slå op, jeg ved godt det er det jeg skal hvis nu.

Svar:
Hej med dig
Hvor er det dejligt for dig, at du har en kæreste, som du elsker så højt. Som jeg forstår det, er dit spørgsmål om han er utro og hvad du skal gøre for at finde ud af det.
Det, du oplever, lyder lidt som jalousi. Og jeg ved ikke, om du har grund til at være jaloux eller ej. Det kan også være, de bare er venner. Det vigtigste i et forhold er, at man stoler på hinanden, men det kan godt være svært en gang imellem. Derfor skal man kunne snakke sammen om de ting, der gør én usikker på forholdet. Jeg vil råde dig til at snakke med ham om det. I så vil jeg lige give dig et par gode råd:
• Lad være med at beskylde ham for at være dig utro. Du ved jo ikke, om han er utro eller ej.
• Når du skal snakke med ham om det, så gør det ansigt til ansigt, så han kan se på dig, at du mener det seriøst.
• Det er godt, hvis du fortæller ham, hvordan du føler. Sig for eksempel til ham, at du har set den søde besked fra hende på facebook og at det gør dig ked af det, fordi du ved, at han godt kunne lide hende, før I blev kærester. Han kan ikke argumentere mod dine følelser, for han kan jo ikke sige til dig, at det ikke gør dig ked af det.
• Vær forberedt på det værste. Du skal vide, at det er muligt, at han siger til dig, at han har noget kørende med den anden pige også.
• Vær forberedt på det bedste. Hvis han siger, at der ikke foregår noget mellem ham og den anden pige, skal du også være klar på at sige undskyld og at du tog fejl.
Du skriver til sidst, at selv hvis han er sammen med hende, vil du have svært ved at slå op. Du har jo to valg. Enten kan du slå op eller også kan du tage ham tilbage, hvis han fortryder det han har gjort og ikke vil gøre det igen. Det er jo helt op til dig, hvad du helst vil. Men du skal ikke blive ved med at give ham chancer. Der findes masser af andre søde fyre derude.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Jane