Ups, jeg kom til at barbere ben!
brevkassespørgsmål af
Julie
13 år
Hej brevkasse! :)
Jeg er en pige på lidt over 13, og går i 7. Klasse. Jeg har barberet mine ben, men jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle det.. Jeg har ikke nogen mor jeg kan fortælle det til, da hun er død desværre :)) Men jeg har en storesøster på 28 år. Jeg har meget lange og mærke hår på benene, og de generer mig rigtig meget. Jeg føler mig slet ikke feminin eller piget. Og hver gang jegg har shorts på, kan jeg bare mærke at folk kigger på mine ben... Jeg glemte at tænke mig om i morges og gjorde det. Da jeg kom i skole, var det faktisk ret rart.. Men jeg vil ihvertfald godt til at barbere min ben.. Der er ca. 10 piger fra min årgang der allerede gør. Jeg har læst mig frem til at mange begynder når de er 13 år gamle. Hvordan skal jeg få det sagt?

Svar:
Hej du! :)
Jeg synes det er dejligt, at du har taget initiativ til at barbere dine ben, hvis det er noget der har generet dig. Hvis det har hjulpet dig til at føle dig mere feminin og du selv synes at det føles rart, kan det kun være godt ikke? :) Det lyder lidt som om, at du måske har været lidt flov over at have taget beslutningen? Jeg kan i hvert fald fortælle dig, at det at barbere ben er meget almindeligt - og derfor ikke noget du behøver at være flov over :)
Jeg synes det er en rigtig fin idé at snakke med din storesøster om det. Hun har sikkert en masse gode råd til hvordan du bedst kan barbere dine ben og hvad du skal være forsigtig med osv. Du kunne måske sige det på samme måde som du har gjort her, med at du følte at hårene generede dig da du havde shorts på, så du prøvede at barbere dem og har fundet ud af at det er noget du har lyst til at forsætte med.
Jeg ønsker dig al held og lykke med samtalen og de glatte ben :)
Mvh,
Joni