Unormal 13-årig dreng?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Denise, Julie og André! :-) Jeg tænker rigtig meget på, hvordan mit liv skal være, hvordan det er, og hvordan det har været. Jeg tænker meget på, at passe på mig selv, jeg går IKKE i modetøj, men har ikke noget imod, at andre går i det. Jeg ser det gode i alle! Eller jeg prøver da.... Jeg læser Anders And, har en hjemmeside.. er ikke så interesseret i at have venner. Jeg har 2 RIGTIG gode venner.. og det er godt til mig. (Fik i øvrigt hjælp af Anne-Marie til at blive gode venner med dem igen, det hjalp! TAK!). Men til tider har jeg tænkt på, om jeg er et unormalt barn? For de fleste 13-årige drenge, burde i dag, lørdag aften ikke sidde på deres værelse, med nattøj, og computer på skødet, og sidde og skrive til en brevkasse, om de er et normalt barn. Nej, de ville stå og kysse en køn pige til en stor fest, med strithår, hængerøv, og hele molevitten. Jeg vil absolut ikke være sådan, og jeg er meget tilfreds med, hvordan jeg går og har det! Men er det unormalt, hvis man skiller sig fuldstændig ud fra de andre 13-årige drenge fra klassen, der er til fest en lørdag aften, mens jeg sidder på mit værelse med computeren på skødet, og skriver til en brevkasse... hvoraf, jeg sikkert kun er den eneste dreng fra klassen, der kender Cyberhus.dk, og benytter den rigtig meget. Håber, I kan hjælpe. Venlig hilsen Jonas

Svar:
Hej Jonas
Dejligt at høre at du gør god brug af vores hjemmeside.
Du skriver, at du tit laver nogle andre ting end mange af de andre børn du kender på din alder. Heldigvis er alle mennesker ikke ens, heller ikke dem der er på samme alder. Men der er også mange andre 13årige der spiller computer i weekenderne og ikke har lyst til at gå til fest endnu. Det er der slet ikke noget i vejen med. Du skriver, at du er tilfreds med hvad du laver, og at du ikke har brug for at være mere sammen med andre. Når det er sådan du har det, er det godt at det er det du vælger, i stedet for bare at gøre hvad de andre børn gør. Det vigtigste er, at du har det godt og bruger din tid på det der gør dig glad. Du lyder meget fornuftig, og du skal ikke gøre noget du ikke har lyst til for at være ligesom de andre.
Du skal holde fast i hvem du er. Som sagt er mennesker forskellige og nogle skiller sig mere ud end andre.
Venlig hilsen Denise