Ungdomsfængsel
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa,
Jeg vil gerne vide nærmere om en ungdomsfængsel, da en af mine pårørerne befinder sig i et.. en lukket instituition/ungdomsfængsel.. Hvor alvorige ting skal man have begået for at komme på sådan en? Er der mulighed for besøg? Jeg har prøvet at læse om det på nettet men finder ikke noget nyttig.
Tak på forhånd
G.

Svar:
Hej med dig
Et ungdomsfængsel er berettiget til unge mellem 15-18 år, som har overtrådt loven og bliver idømt frihedsstraf. Unge mellem 15-18 år kan ifølge loven ikke komme i almindelig fængsel med voksne og må opholde sig sikrede institutioner, som er det, vi kalder for et ungdomsfængsel. Det er kun i særlige tilfælde, at de kan komme i almindelig fængsel med voksne. Man kan få betinget eller ubetinget frihedsstraf som ung. Hertil høre bl.a ungdomssanktion, samfundstjeneste, bøde, erstatning osv. Det kan du kan læse mere om på Børneinfos hjemmeside, som du finder her.
Jeg håber, du kunne bruge det til noget, og ellers er du velkommen til at skrive ind til vores chat, som du finder her.
Hilsen
Lima