Ulykkelig kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Kære Brevkasse. Håber på i kan hjælpe mig med dette, jeg er blevet utrolig forelsket i en af mine venner, men han har i forvejen en kæreste, men han kan også godt lide mig. Jeg har tænkt mig at gøre alt for han bliver min, men ved ikke hvad jeg skal gøre for virkelig at feje benene væk under ham har virkelig prøvet alt.

Svar:
Hej med dig
Ulykkelig kærlighed kan være meget svært at håndtere og det er altid svært at finde ud af, hvad man skal gøre. Det lyder som om, du har taget beslutningen om, at du vil gå efter ham, selvom han har en kæreste. Det viser, at du har gåpåmod og at du virkelig gerne vil være hans kæreste.
Du spørger, hvad du kan gøre for at feje benene væk under ham. Det ærlige svar er, at der ikke er noget, du kan gøre udover at fortælle ham, at du er forelsket i ham. Han er din ven, så han kender dig og ved, hvordan du er som person. Det betyder, at han allerede ved, om du er hans type eller ej. Hvis du fortæller ham, at du er forelsket i ham, så kan det være han har det på samme måde som dig eller er tiltrukket af dig. Hvis du ikke allerede har sagt til ham, at du gerne vil være hans kæreste, så er det din bedste mulighed.
Du skriver, at han også godt kan lide dig. Spørgsmålet er, om han kan lide dig som en kæreste eller som en ven. Der er forskel på at sige "Jeg kan godt lide dig" og "Jeg er forelsket i dig". Hvis du vælger at fortælle ham, at du er forelsket i ham, skal du være forberedt på, at svaret ikke nødvendigvis er positivt. Jeg synes, du skal gøre dig nogen overvejelser om, hvordan du vil reagere, hvis han ikke er forelsket i dig. Vil du stadig have ham bare som en ven? Eller er det ikke nok for dig?
Efter min mening er det bedst, hvis du fortæller ham det, som det er og er forberedt på ethvert svar.
Held og lykke med kærligheden.
Venlig hilsen Jane