Udflåd? Infektion??

brevkassespørgsmål

Udflåd? Infektion??

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Cyberhus, Jeg er femten år gammel, har haft udflåd i 2-3 år. Jeg har ikke fået min menstruation. Idag lagde jeg mærke til at min udflåd kom som den plejede og lignede sig selv. Men det var som om der i mine hår hang sådan noget grynet noget, det lignede bare sådan noget grynet udflåd? Jeg undersøgte så på nettet for og være sikker på det ikke var en form for infektion. Det skal lige siges at jeg ikke er sexuel aktiv, og er stadig jomfru. Men der stod lidt om PH værdien 'dernede' osv, problemet er det at jeg ikke kunne finde andet der passede end det kunne være grynet. jeg er nu ved og blive lidt bange?? Jeg har ikke opdaget andet end det, skal jeg bare tage et bad og se om det går væk? Jeg har nemlig været meget syg i løbet af ugen så har været for svag til og kunne gå i bad. Mange tak.

Svar:

Hej med dig

Det er godt, du skriver til brevkassen. Ud fra det du skriver, synes jeg, det tyder meget på, at din menstruation er på vej. Jeg kan godt høre på dig, at du er lidt bekymret for, hvorfor dit udflåd er grynet. Jeg kan fortælle dig, at det er helt naturligt og udflåddet godt kan skifte udseende og blive grynet/klumpet og sætte sig lidt i kønshåret.

Du skriver, at du har haft udflåd i ca. 2-3 år og det er helt naturligt. Jeg tror faktisk ikke det varer længe, før du får din første menstruation.

Grunden til at det måske føles ekstra grynet, kan godt hænge sammen med, at du ikke har været i bad, så det har sat sig mere i kønshåret end det ellers ville gøre.

Hvis du stadig føler dig bekymret, så synes jeg du skal gå til lægen og lige få det tjekket, så du kan få ro i sindet. Men jeg tror du kan tage det helt roligt, det lyder meget normalt det du fortæller :)

Jeg har fundet en lille artikel, som også fortæller lidt om det her.

De bedste hilsner Rikke