Uddannelse, men som overskrider grænser...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Dav. Heri torsdags havde vi en UU-vejleder på besøg på skolen.
Jeg har besluttet mig for at blive gardehusar. Jeg elsker heste og militæret. Dog er jeg ikke den bedste rytter, men det lærer man jo under uddannelsen. Det er bare det, at man så skal ride en LB-klasse i dressur og spring. Dressur er intet problem. Men springningen... den overskrider min grænse rigtig meget. LB i spring er 110 cm til hest. Og jeg hader at springe... jeg er skide bange for det. Men betyder det så at jeg ikke kan blive gardehusar?
Hvis ikke, er der så andre uddannelser med heste? Ikke beslagsmed, hestedyrlæge eller tandlæge o.s.v.
Hilsen Cilla

Svar:
Hej med dig..
Lyder som nogle spændende tanker du har, men lidt ærgeligt at det der spring måske stopper dig fra den uddannelse..
Vi ved ikke så meget om uddannelser her i brevkassen og derfor har jeg to råd til dig.. Et, at du får kontakten Gardehusar uddannelsen og får en snak med dem omkring det der med springene. Måske er det noget de har meget erfaring med, altså det her med at nogle kan være bange for det og at det er grænseoverskridende for nogn. Mit bud er, at de måske kan fortælle dig, at de starter stille og roligt og at de fleste vil lære det og have det godt med det..men spørg dem.
Og så synes jeg du skal tage fat i jeres UU-vejleder, eller hvis I har en uddannelsesvejleder, så skal den person prøve at hjælpe dig med at få et overblik over hvilke andre muligheder der er og som har noget med heste at gøre..
Håber du finder ud af det og at det lykkes for dig..
Venlig hilsen
Erroll