Tøj

brevkassespørgsmål

Tøj

brevkassespørgsmål af
6.c
12 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

Hej cyberhus

når jeg er til tandlægen og skal have hevet en tand ud tør jeg nogen gange ikke

Svar:

Hej med dig

At være bange for hvad der skal ske når man går til tandlægen tror jeg rigtig mange kender til. Og særligt hvis det er noget stort som at skulle have hævet en tand ud.

Heldigvis ved tandlægerne godt at mange er bange for tandlæger og derfor kan de gøre en masse ting som kan gøre det lidt lettere.

Det kan være at man får lattergas, som hjælper én til at slappe af, at man kan høre musik imens man ligger i stolen. Selvfølgelig at tandlægen fortæller alt hvad han/hun gør.

Det bedste du selv kan gøre er at fortælle din tandlæge at du er bange. Så kan tandlægen nemlig have meget mere fokus på at gøre dig mere tryg og rolig, og det virker faktisk ret tit.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål