at turde åbne sig op igen

brevkassespørgsmål

at turde åbne sig op igen

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

kære cyberhus jeg er en pige på 16 som er gået hen og blevet lidt småforelsket i en af mine venner på efterskolen. Mit problem er at jeg har utrolig dårlige erfaringer med drenge og kærlighed. Hvis vi har haft noget eller været kærester vil de overhovedet ikke snakke med mig eller være venner bagefter. Specielt min ekskæreste har sendt mig langt ud i bla. selvskade osv. så er rigtig bange for at turde åbne mig op igen og føle mig god nok fordi de svigter mig altid. Ham her drengen er en af mine rigtig gode venner og her den anden dag lagde vi og flettede fingre og nussede lidt men kan ikke finde ud af om han kun ser mig som en ven fordi han skriver utrolig kort over mobil og prøver aldrig at holde samtalen i gang. :s

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, hvis du har svært ved at åbne dig op, med de oplevelser du har haft. Det kan være utrolig svært, når man har givet så meget af sig selv, og der så ikke er kommet det ud af det man ønskede.

Men jeg synes det er vigtigt du tænker, at det der skete i fortiden og ikke har noget med nutiden at gøre. Det er rigtig svært at tænke i de baner, når du står overfor fyren du godt kan lide, men hvis du ikke tør åbne dig op, kan du have endnu sværere ved at få ham til at kunne lide dig. Selvfølgelig er det svært at vide på forhånd om lige ham her er den rette at åbne sig op for, men hvis du ikke gør det, finder du jo aldrig ud af det. Lige præcis med ens kæreste er det vigtigt, at man åbner sig op, for at begge parter synes forholdet er det værd.

Når du står overfor ham så prøv at tænk: ”Fordi mine tidligere kærester har været dumme, betyder det nødvendigvis ikke at ham her også er det.”

Det kan godt være at ham her fyren fra din efterskole kan fornemme på dig, at du har svært ved at åbne dig op overfor ham, og det kan være det er derfor han skriver korte beskeder til dig, og du synes han er svær at snakke med. Det her kan jeg selvfølgelig ikke vide med sikkerhed, men hvis du tør åbne dig op for ham, tror jeg også han vil have nemmere ved at fortælle dig om han kan lide dig eller ej. Hvis han så siger til dig, at han kun ser dig som en ven, skal det endelig ikke afholde dig fra at være åben overfor andre fyre. For ingen fyre er ens, og der er helt sikkert en fyr derude, eller din ven på efterskolen, som vil se dig som en dejlig pige, når du først tør vise hvem du er : )

Jeg håber du kan bruge svaret

Mvh Julie