TTwTT
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Harrj. Jeg har fået mig et "lille" problem, med 2 drenge. Den ene har jeg skrevet med i evigheder over nettet, og han begyndte at kunne lide mig, men jeg gengældte det ikke, da jeg dengang ikke mente at man kunne forelske sig over computeren. Så vi holdt fast i bare at være venner. En dag mødtes jeg så med ham, i et sommerland, og så faldt jeg for ham, og det har han fået at vide, så nu har vi noget kørende, og er ved at finde en dag og et sted hvor vi skal mødes næste gang. Det skal lige siges, at han bor en halv time til 3 kvarters kørsel fra mig af. Så der den anden. Har skrevet med ham i lidt over 2 månedern, og kender ham kun over nettet, men er alligevel helt væk i ham. En dag fortalte han, at han var forelsket i mig, og vi fik så også noget kørende. Men så, lidt efter ferien sluttede, fik jeg næsten ingen opmærksomhed fra hans side af, og det blev værre og værre, så jeg snakkede med min veninde om det, og hun kunne ikke holde ud at je gik og var så ked af det, så hun fortalte ham, at jeg var blevet ked af det. Han skrev til mig, og sagde at eg ikke ville miste ham, og at han bare havde travlt. Men han lavede ikke om på det, så jeg skrev selv dene gang. Spurgte om han mente det, da han havde sagt at han var forelsket i mig. Han svarede, at jeg, det er han, men at det ikke var så meget som han havde givet udtryk for, da vi muligvis aldrig mødes, og at jeg jo også har noget med den anden. Det gjorde mig meget ked af det, men det ved han ikke. Desuden skriver han SLET iKKE Mere, og jeg tør næsten ikke skrive, for jeg føler mig påtrængende. Det er ikke meget mere end 2 uger siden ha sagde, at han elskede mig, ikke kunne leve uden mig, at je er perfekt osv. og tror ikke han er player, men hvad pokker er det så som gør det ?. Og hvad skal jeg gøre, nu når jeg har gang i 2 på én gang ?. På forhånd tak for hjælpen. Den fortvivlede.

Svar:
Kære Fortvivlede
Mange tak for dit brev, det lyder som om du har en masse at tænke på. Du fortæller om to drenge, og du har følelser for begge to. Det er en lidt kompliceret situation, og derfor vil jeg foreslå at du prøver at gøre det lidt mere simpelt, ved at finde ud af, hvem af dem, der betyder mest for dig, og som du helst vil bruge din energi på. Det er jo ikke så godt at have to kærester på én gang, og måske kan de begge to mærke, at du ikke er der 100%. Derefter må du fortælle ham, som du ikke vælger, at det må slutte fordi der er en anden du kan lide bedre. Og så kan du få ro til at koncentrere dig om ham du har valgt, og finde ud af, om han kan lide dig lige så meget.
Det er svært at svare på, hvorfor nummer to pludselig er skiftet fra at sige at han elsker dig til slet ikke at give lyd. Jeg vil foreslå at du spørger ham direkte, hvordan han i virkeligheden har det. Hvis det er svært, kan du få en veninde til at gøre det for dig eller skrive et brev eller en mail.
Det samme gælder for den første dreng du fortæller om. Det er aldrig rart at være i den situation du beskriver, hvor man ikke ved, hvor man har den anden. Du kan sige til ham, at du gerne vil have et endeligt svar.
Men som sagt, først og fremmest må du finde ud af med dig selv, hvem du bedst kan lide, før du kan have forventninger til én af de to drenge.
Held og lykke.
Hilsen Julie