Trunte - betydning:)

brevkassespørgsmål

Trunte - betydning:)

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej dejlige brevkasse:) jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle stille spørgsmålet så hvis det er forkert så send det endelig videre til en anden brevkasse;ííí jeg er kommet lidt i tvivl i dag:) hvad betyder en trunte egentlig? nogen drenge vi spurgte sagde at det var mega positivt og andre sagde at det var mega negativt:/ jeg syntes personligt at det er positivt men jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad det helt præcist betyder... og der kommer i så ind i billedet;P i er altid klar med nogen gode svar så det håber jeg i kan finde ud af:) ps. jeg mener ikke en "rundetrunte" men bare ordet trunte:) og jeg ved at mange siger at det kommer an på sammenhængen/sætningen og sætningen kan jeg faktisk godt give jer^^ "hva så trunte?:)" -C

Svar:

Hej C,

Tak for dit spørgsmål - du har skrevet til det helt rigtige sted :)

I mine øjne er trunte et kælenavn, som man bruger på samme måde som rigtig mange andre kælenavne, som for eksempel "hva så søde" eller "hva så baby". Jeg har ofte hørt ældre søskende bruge "trunte" over for deres yngre søskende.

Det er en sød tiltaleform, som mange bruger. I det hele taget tror jeg det er meget individuelt hvordan personer bruger forskellige kælenavne. Nogle bruger eksempelvis "skat" om veninder, mens andre kun ville bruge det til en kæreste.

Så jeg tror egentlig bare du skal opfatte det som et sødt kælenavn - og specielt hvis det er sagt i en god tone og med et smil på læben. Vi har alle sammen vores måder at udtrykke forskellige ting på - og det er jo kun dejligt :)

De bedste hilsener

Stine