Tror jeg er synsk!

brevkassespørgsmål

Tror jeg er synsk!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej CyberHus.

Jeg er en 14 årig dreng som tror at jeg er synsk! Hvad skal jeg gøre?
Hvem skal jeg snakke med! Hvem skal jeg henvende mig til, for CyberHus har vist ikke en brevkasse der handler om mit emne, så jeg håber at jeg har skrevet i den rigtige brevkasse her på CyberHus.
Jeg kan ikke snakke med mine forældre om det, for de tror ikke på alt det her!.
Men hvordan kan jeg finde ud af mere om at være synsk, og hvordan/hvor kan jeg få konstateret synskhed?

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå at du har lyst til at få mere viden omkring det her med at være synsk. Det kan nemlig være svært at gå rundt og føle sig anderledes, og ikke helt vide hvad man skal gøre. Jeg må dog indrømme at jeg ikke har meget viden om at være synsk, men jeg er ret sikker på at det ikke er noget man kan få "konstateret". Det er nærmere noget man tror på eller ikke tror på. Derfor er det altså en tro du har indeni dig selv og noget du kan mærke, mere end det er noget man kan bekræfte er rigtigt eller forkert. Det kan være svært at skille sig ud på den måde og man kan godt føle sig meget anderledes fordi man oplever noget som mange andre ikke gør.

Der findes forskellige personer som siger at de også kan se syner om fremtiden og en mulighed er at snakke med dem. Det er dog vigtigt at du finder en der taler sandt, da jeg tror der kan være mange uærlige mennesker imellem, der siger at de er synske, men som måske ikke er det. Jeg vil også foreslå dig at vente til at du bliver lidt ældre med at begynde at udforske det her. Det kan være at du her i starten blot skal lære at acceptere at det er sådan du har det og måske lære at tackle det på en god måde. Du kan fx skrive det du ser ned, så du på en eller anden måde har en "dagbog" for dine syner. Du kan også gå på biblioteket eller søge på nettet omkring det at være synsk, og på den måde lære mere om det.

Hvis det er noget der begynder at fylde for dig på en negativ måde, så synes jeg det er vigtigt at du begynder at fortælle nogle andre om det. Selvom du skriver at du ikke kan dele det med dine forældre fordi de ikke tror på det, kan det godt være at de ville kunne støtte dig i dine tanker alligevel. Det kan også være en lærer, en god ven eller måske din læge. Nogle gange så kan man nemlig godt tænke at andre slet ikke kan forstå og sætte sig ind i ens sted, men jeg tror det vil overraske dig, at det faktisk ofte er dejlig at åbne op og få andre til at forstå hvad der sker indeni dig.

Jeg håber du kunne bruge mit svar.

Venlig hilsen Marianne