træt af at være single
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, Jeg har det for tiden rigtig nederen over ikke at have en kæreste.. Ret mange fyre har sagt at jeg ville være en god kæreste, og at jeg. Ser godt ud og er ret awesome.. Og alle mine veninder har kærester, og ville bare ønske  var mig, ot folk siger altid at jeg bare har frit valg på alle hylder, men det føler jeg ikke.. Og det går mig rigtig meget på, føler mig uattraktiv, usexet, føler jeg mangler personlighed, og det gør at Jeg virkelig tænker om jeg aldrig finder en, og bare dør ensom.. Jeg savner bare at have en at ligge med og sove, en at kysse med, og en at se film Mee søndag aften.. Og jeg elsker mine veninder, men det er bare ikke det samme!!:(

Svar:
Hej med dig!
Jeg har snakket med mange unge, både piger og drenge, som har haft det på samme måde, som du beskriver i dit brev. Det skriver jeg, fordi det kan være meget rart at vide, at man ikke er den eneste, der kan have det sådan. Det er helt normalt at føle, man er den eneste, der ikke har en kæreste. Jeg tror, alle kan genkende den følelse. Nogle gange når man tænker sådan, så kan den tanke sprede sig i hovedet på en og så, inden man får set sig om, har man tanker, som du også beskriver, hvor man føler sig uattraktiv, usexet osv. Det kan være rigtig svært at overbevise sig selv om, at de tanker bare er tanker, når det er en selv, der har tænkt dem. Jeg kan  godt forstå, det er rigtig svært at være i din situation, og at det kan føles meget forvirrende at have så mange tanker, der fylder meget hos en. Hvis du har lyst eller brug for at snakke med nogen om de tanker og følelser som fylder hos dig, så er chatten her på Cyberhus et godt sted. Der kan man snakke med en voksen om det, der rør sig i en, og som går en på.
Hvor er det dejligt at høre, at du har så mange omkring dig, som godt kan lide dig, og som synes, du er awesome. Det håber jeg, du husker på, når dine dårlige tanker fylder. Jeg ved godt, det kan være svært at overdøve sine egne tanker, men jeg håber, du prøver alligevel, for det kunne måske give dig et lille selvtillidsboost. Det kan godt være svært at bedømme, hvordan man er selv, fordi andre ofte ser en i et andet lys, end man selv gør. Så husk på, at andre synes du er mega sej, ser godt ud og tænker at du ville være en rigtig god kæreste!
Jeg kan godt forstå, at du kan savne at have en at dele alle de ting, du lister op, med. Det tror jeg, de fleste personer kender til. Jeg tror også, mange kender til, at man kan få den tanke, at man måske aldrig finder en. Især når man har en oplevelse af, at alle andre omkring en, har en kæreste. Man ved jo ikke, hvad fremtiden bringer, og hvad der kommer til at ske. Heldigvis er det ofte sådan, at lige pludselig så finder man den person, man har ventet på, og så kan man slet ikke forstå, hvorfor man engang tænkte sådan, som man gjorde.
Jeg tror på, at du nok skal finde en helt særlig person i dit liv, som du kan se film med og kysse med!
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget! Jeg ønsker dig det bedste fremover
Med venlig hilsen Astrid