Tosse forvirret.. Og splittet..
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kære Cyberhus :-) Jeg vil starte med at rose jer frivillige! Det er helt igennem fantastisk med rådgivere som jer! Nåår, nu aner jeg ikke om jeg overhovedet henvender mig til det rigtige sted.. Og beklager selvfølgelig, hvis det er det forkerte sted.. Men ja.. Jeg er en 16 årig pige som lever et ret dejligt liv faktisk.. Jeg arbejder og går i 1.g.. Men nu kommer min mærkelige tanke.. Det hele startede september 2011... Jeg var sammen med min kusine, og hendes ven.. Jeg havde altid syntes at han var møg irriterende af en eller anden syg mærkværdig årsag.. Men alligevel faldt jeg for ham.. Og vi fandt sammen.. Vi var det mest lykkelige par nogensinde.. Det hele gik som det skulle, dog var der små barketeller.. I marts 2012 friede han til mig, da jeg blev gravid.. Selvom vi var unge var vi indstillet på at tage ansvar for vore lille diamantklump.. Han familie elskede mig, jeg blev betragtet som deres datter, hvilket var dejligt! Han var simpelthen svigermors drøm.. Men desværre skete der en spontan abort /: og vi mistede den lille.. Men kærligheden var der og vi kæmpede videre.. I sidste ende fik vi en lejlighed sammen, boligopsparing, bil og fælles økonomi.. Det siges at han var 18 år gammel.. Pludselig vendte det hele 360 grader.. Vi skændes og blev aldrig enige.. Vi prøvede op til flere gange at redde forholdet, men ej lykkedes det.. Indtil vi gik fra hinanden oktober 2012.. Jeg gik psykisk ned, og var indstillet på at tage livet af mig selv.. Jeg kunne simpelthen ikke glemme ham, eller få ham ud af hovedet.. Jeg valgte at være stærk og glemme ham.. Det tog mig noget tid at sunde mig igen, derfor valgte jeg at finde en som kunne erstatte hans plads, men jeg følte mig ikke bekvem derfor lod jeg være.. Hellere stoppe imens legen er god.. En dag sad jeg og kiggede mine gamle beskeder igennem på facebook og ser at min eks forlovede havde fundet en anden, solgt bilen, købt ny bil, fundet en ny lejlighed.. Jeg blev ikke rigtig ked af det.. Han er voksen nok til at tage hånd om sig selv.. Men siden da bliver jeg irriteret når jeg hører hans navn, eller ser billeder af hans kæreste.. Jeg går og tænker på ham, men jeg er slet ikke tiltrukket af ham overhovedet.. Jeg spurgte min mors veninde om råd, da hun er psykolog og hun fortalte mig at min eks har gjort alle de ting for at "gå imod" sig selv.. Bilen, lejligheden, og opsparingen.. Han valgte at komme af med det hele.. Hvad synes du?:-) Ser frem til at høre fra dig..

Svar:
Kære dig,
Tusind tak for din ros og dejligt du føler du kan bruge brevkasserne. Jeg vil i hvert fald gerne prøve at hjælpe og sikke en mundfuld du har været igennem på ret kort tid.
Det lyder som en overvældende følelsesmæssig rutsjetur I har været på. Det at miste et ufødt barn, kan, i sig selv være en kæmpe sorg. Jeg håber at du har haft mulighed for at bearbejde det på en fornuftig måde.
Det lyder som om at I voksede fra hinanden. Især fordi du skriver at du slet ikke føler dig tiltrukket af ham. Men selvom du måske ikke har lyst til at være sammen med ham, er det naturligt at du oplever et stik i maven, når du ser hans kæreste, eller hører om ham, og det som de to nu har sammen. For det er jo netop det du har mistet. Og det var det som gjorde dig glad engang. Men det er vigtigt at du husker dig selv på, at det ikke er det der ville gøre dig glad nu. Han lyder som et positivt, omend turbulent, kapitel i dit liv. Og jeg håber du kan mindes de gode ting, men samtidig huske på at du ikke vil have ham igen.
Jeg tror at de fleste har prøvet at miste en kæreste, gå igennem det der føles som helvede, indtil man til sidst indser at det faktisk var den rigtige beslutning. Men samtidig oplever man en enorm jalousi og ejerfornemmelse, når ekskæresten finder en anden, som "erstatter ens plads". Han har hurtigt fundet sin erstatning, fordi han måske har behov for tryghed og bekræftelse.
Men et godt råd til dig, er at du skal prøve at fokusere på dig selv. Kig efter andre fyre, hav det sjovt med dine veninder, gør noget godt for dig selv. Find ud af hvordan du kan gøre dig selv glad, uden at have en kæreste.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og at du stadig føler at du er på vej videre, i en positiv retning. Du skal være stolt af dig selv, fordi du valgte at være stærk, og fordi du valgte livet - som faktisk kan være ret så fantastisk :-) Det er jeg sikker på at du kommer til at synes igen.
De bedste hilsner
Stine