til Piger?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej. jeg er en pige der det sidste halvandet år har været i tvivl om sin seksualitet, men her på det sidste er jeg begyndt, at tro mere og mere på at jeg er lesbisk/biseksuel. (jeg ville egentlig ikke have noget i mod at være det, men ville have svært ved at fortælle mine venner og familie det.) når jeg "fantasere" er det KUN om piger. jeg har virkelig lyst til at have en pige kæreste. jeg bliver meget varm inden i når en flot pige smiler til mig. der er denne pige som jeg drømmer lidt om om natten. de drømme jeg har haft har enten været, at jeg har haft lyst til at kysse hende, eller at vi har kysset, men jeg synes også at NOGLE drenge er tiltrækkende, men det er mest kendiser... jeg ville blive rigtig glad, hvis i ville svare mig, da jeg er meget forvirret her for tiden, det er noget jeg tænker rigtig meget på, og jeg ikke har andre at snakke med det om. og hvis i evt. har nogle råd til hvordan en pige på 13 kan møde andre lesbiske/biseksuelle ville jeg også blive meget glad for det. (har hørt om forskellige ting, men det er næsten kun for 15 årige og opefter) knus mig. :)

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit dine spørgsmål. Jeg vil rigtig gerne prøve at svare dig.
Seksualitet kan være en svær størrelse, så derfor er det helt okay at du kan føle dig forvirret og tænker meget på det. Mange bruger deres teenageår til at finde ud af om de er til det ene eller andet. Man er sjældent 100 % homo-, hetero- eller biseksuel. De andre elementer kan også veje ind. Derfor er det ikke unormalt at du synes at nogle kendis drenge er også kan være tiltrækkende.
Du skriver at du KUN fantaserer om piger og du bliver varm indeni når en pige smiler til dig. Du skriver også at du drømmer om en pige du har lyst til at kysse. Når du skriver sådan tænker jeg på, at det kan være nogle tegn på at du faktisk er mest til piger. Jeg tænker også at når du kun er 13 år gammel, kan der stadig godt ske forandringer i din seksualitet.
Nu ved jeg ikke om du har prøvet at være sammen med en drenge endnu, men måske vil du også synes det er være dejligt.
Jeg ved ikke hvor du kan møde andre på din alder, men hHvis du har brug for at vide mere om andre lesbiske, kan jeg henvise dig til Landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner (LGBT) som har en ungdomsafdeling som dels har netkontakt, men også mulighed med for at møde andre homoseksuelle. Du kan finde deres hjemmeside her:http://www.lgbt.dk/2020/.
Til slut har jeg lyst til at sige, at dine forældre ikke behøver at vide noget om din seksualitet endnu. Du kan sagtens vente med at fortælle dem om det, til du selv føler dig mere sikker på, om du er til det ene eller andet.
De bedste hilsner, Sine