Tid og kærlighed- nu er det gået galt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hejsa igen skrev for et par dage siden og tak for svaret det var til stor hjælp men det her er noget lidt andet
for nu gik det galt jeg skrev lidt med en fyr ikke noget serligt men han ville gerne vere sammen og vi avtalde
at skrive lidt sammen men nu kommer problemet så for han sente et billede kun hoved og jeg syntes han lignede
øen på min skole lige pludselig sage Snapchat at den ventede på at han godkende min anmodning så ja det gjorde
jeg gik jeg ind på hans Facebook profil for at se om det var en fra min skole gæt hvad der hvad nesten intet på hans profil
han hade dog fire venner hvor 3 af dem Bode i min by nu kommer det aller verste de 3 hade alle sammen fælles venner med mig så
gik jeg ind på en af deres profiler det første jeg ser er et profil bilede med ingen mindre end en fra min skole og ham fra min klasse som jeg har haft et crush
på i 2 år ja mon så ikke min jerne gik i selv sving jeg kan ikke komme i kontakt med ham fyren jeg har lige for en uge siden indrømmet at jeg er vild med en og finder
ud af at ham fyren er en fra organgen overgangen over mig
så HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Svar:
Hej med dig,
Hvor er det godt at høre at du kunne bruge svaret! Det er godt at du skriver igen, når nu der er kommet et andet problem, du har brug for et råd eller to til :-)
Jeg kan godt forstå at din hjerne gik helt i selvsving da du ser ham du har haft et crush på i to år. Forelskelser har det med at gøre os lidt skøre, fordi vi bliver så opslugt af et andet menneske. Det er derfor også helt normalt at du næsten ikke kan være i dig selv når du ser billeder af ham.
Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at finde rundt i hvad det er der er sket, men vil prøve at svare så godt som jeg kan. Jeg vil dog råde dig til at logge på 1-1chatten og snakke med vores dygtige rådgiver om det, da det kan være nemmere at forklare det når man snakker med en direkte. Det er helt anonymt og selvfølgelig kun noget du skal gøre hvis du har lyst til det og mod på det. Du kan finde chatten her. Vores chat har åbent hele sommeren. Mandag og onsdag fra 14-17 og tirsdag og torsdag fra 18-21. Så der er rig mulighed for at få vendt dit dilemma i chatten.
Sådan som jeg har forstået det, så aftaler du at skrive lidt sammen med en fyr, som så sender et billede af hans hovede, som du genkender som en fra din skole. Du kigger så på hans profil på facebook og ser at han kun har 4 venner. 3 af dem bor i din by og har alle fælles venner med dig. Du går så ind på en af deres profiler og ser et billede af en fra din skole og ham du har et crush på. Nu kan du så ikke få kontakt med ham fyren du snakker med, som du har fundet ud af er fra årgangen over dig. Jeg håber det er rigtig forstået?
Jeg tænker det lyder suspekt at han kun har 4 venner på facebook. Meget få unge mennesker har så få venner på facebook og derfor synes jeg du skal passe på at have for meget kontakt med ham. Jeg kan selvfølgelig ikke vide om han er en rigtig sød fyr, med gode intentioner, men jeg vil råde dig til at passe på dig selv. Nogle unge opretter falske profiler og bruger dem til at komme i kontakt med andre og lave sjov med dem. Det kan godt være harmløst, men det kan også ende med at såre andre og det kan ende med at såre dig. Det synes jeg ikke du skal udsætte dig selv for. Så pas på sig selv og tænk dig om hvad du snakker med ham om. Jeg synes også du skal være påpasselig med at mødes med ham, da du ikke kan vide hvem han er og hvad han vil. Selvfølgelig er det godt at have tiltro til andre mennesker og tro på det bedste i andre, men det er også i orden at være skeptisk og passe på sig selv!
I forhold til at du har fortalt at du er forelsket, så synes jeg faktisk det er rigtig sejt gået af dig! Det kræver virkelig meget mod at fortælle andre at man er forelsket. Du er sej!
Jeg ved ikke om det var det svar du søgte, men jeg håber du kan bruge mine tanker og råd!
Med venlig hilsen,
Astrid