Tid og kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg er en tvivlene pige som har et meget tet forhold til min mor og det er lidt af et problem da det gør det lidt svert at
man er ved at blive ret så interesseret i drenge og hun tror man ikke er for hvad gør jeg så hvis
jeg begynder at skrive med en dreng eller for en kæreste eller bliver forelsket Vilket jeg faktisk er en lille smugle
gør det noget hvis man ikke siger det før man er klar og hvor gammel er de fleste sirka nor de for den første kæreste

Svar:
Hej med dig,
Det kan jeg godt forstå fylder meget i dine tanker! Det er ikke altid nemt at vide hvor meget ens mor skal vide når man begynder at blive mere interesseret i drengene og måske endda går og er lidt små forelsket. Det er helt normalt at blive interesseret i drenge og kærlighed når man kommer i din alder. Jeg er helt sikker på at de fleste unge har prøvet at holde en forelskelse skjult for deres forældre hvis de har synes det var for pinligt eller for privat til at deres forældre skulle vide det lige med det samme. Det er skønt at være forelsket og dejligt at høre at du oplever det lige nu! Det må man gerne holde lidt for sig selv hvis man har det bedst med det! Jeg ved godt det kan være svært når man er vant til at dele alting med sin mor, men det er altså helt i orden at du er forelsket og at din mor ikke ved det med det samme. Det er vigtigt at du føler dig klar inden du siger det, så du selv er tryg ved at sige det.
I forhold til hvor gamle folk normalt er når de får en kæreste, så er det meget forskelligt. Det er nemlig meget forskelligt fra person til person hvornår man føler sig klar til at få en kæreste. Det kan også være meget forskelligt hvornår man lige møder en man bliver forelsket i. Så jeg kan desværre ikke fortælle dig hvor gamle folk er i gennemsnit. Nogle får deres første kæreste mens de går i folkeskole, nogle mens de går i gymnasiet/ungdomsuddannelse og så er der også nogle der første får en seriøs kæreste når de bliver voksne. Det vigtigste er at du mærker efter indeni hvad du føler dig klar til.
Uanset om det ender med en kæreste, så nyd din forelskelse. Det er en fantastisk oplevelse!
De bedste hilsner,
Astrid