Tegn på Autisme/ADHD
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej CH.
Jeg hedder M, min ven O, han mener at jeg eventuelt har Autisme eller ADHD.
Grunden til han tror jeg har en af de ting er at jeg nemt bliver rigtig rasende på folk, i dette spil vi begge spiller sammen, jeg bliver rasende på folk, og med min magt på "serveren" Har jeg mulighed for at banne dem fra serveren, jeg er bare i tvivl om jeg har det eller ej, hjælp.

Svar:
Hej M
At du bliver rasende på andre når du spiller betyder ikke at du er hverken autist eller lider af ADHD. Hvis det var sådan det hang sammen så ville vi være RIGTIG mange der lider af ADHD eller er autister.
Jeg ved at der findes en masse videoer på eksempelvis Youtube hvor drenge bliver helt vildt rasende over et computerspil, og flere af dem skulle være drenge med ADHD eller drenge som er autister. Måske har din ven set nogle af de her videoer, og måske er det derfor han siger sådan?
Men det korte af det lange er at det faktisk er meget almindeligt at blive frustreret eller vred når noget går skidt mens man spiller, og det behøver ikke at have noget som helst med hverken ADHD eller autisme at gøre.
Mange hilsner
Niels-Christian